גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקו המהיר

עוד כתבות

רכבת ישראל/  צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

תקלת האיתות שהשביתה את קו הרכבת לירושלים - תוקנה

אחרי שבוע שקט: תנועת הרכבות בקו הרכבת בקו נתב"ג-ירושלים הופסקה כליל, ורכבות בקו נהריה-מודיעין יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת נתב"ג

עומס ברכבת /צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

התקלות ברכבת חוזרות לקו לירושלים: התנועה הופסקה הבוקר

(עדכון) - תקלה בקטר עצרה רכבת עם 120 נוסעים מנתב"ג סמוך ליעדה, תחנת נבון בירושלים; בסביבות השעה 12:00 תנועת הרכבות בקו לירושלים חזרה לסדרה • בתוך כך, תנועת הרכבות בין קריית גת לבאר-שבע הופסקה בשל תאונה

ירון זליכה / צילום: שלומי יוסך

קצת נחת לרכבת: נדחתה תביעת קבלנית הגשר בקו ת"א-ירושלים

"טר ארמה", החברה הקבלנית שזכתה במכרז לתכנון והקמת "גשר הרכבת מעל עמק הארזים", טענה כי הרכבת החסירה בתשלומים שהעבירה לה סך של כ-10 מיליון שקל, זאת בשל הצמדה למדד הלא הנכון • ביהמ"ש דחה את התביעה, תוך שהוא מותח ביקורת על חוות-הדעת של פרופ' ירון זליכה שצורפה אליה: "פרשנות מעוותת של ההסכם"

רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל

שוב תקלות ברכבת ירושלים-נתב"ג: התדירות ירדה לפעם בשעה

רכבת ישראל: "בשל תקלה באחת הרכבות בקו המהיר שבהרצה בוטלו שתי רכבות" • התקלה הבוקר מצטרפת לשורת תקלות ארוכה ומתמשכת

הקו המהיר לירושלים / צילום: עמירם ברקת

התקלות בקו המהיר נמשכות: הבוקר בוטלו שתי רכבות לירושלים

בנוסף, הרכבת מנתב"ג של השעה 08:00 לא יצאה בשל בעיה טכנית

רכבת ירושלים -ת"א/ צילום: דוברות רכבת ישראל

לאחר שרכבת חזרה על עקבותיה לתחנת נתב"ג, שבה תנועת הרכבות לסדרה

(עדכון) - הבוקר שבה רכבת שיצאה מנתב"ג לכיוון ירושלים ועליה נוסעים לתחנה, ותדירות הרכבות ירדה לרכבת אחת לשעה בלבד, לכל כיוון • התקלה מצטרפת לרשימה ארוכה של תקלות מאז נפתח הקו להרצה

רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל

שר התחבורה מאשים את עובדי הרכבת בתקלות; ועד העובדים: "זה הכי נמוך שיש"

תנועת הרכבות בקו המהיר ירושלים-ת"א הופסקה הבוקר וחודשה במתכונת רכבת אחת לשעה בלבד • ברכבת מדגישים כי הקו עדיין בתקופת הרצה • השר כ"ץ: "אני מקווה שאין סיבות אחרות לתקלות בקו המהיר לירושלים, כמו הוויכוחים עם הוועדים או דברים אחרים"

רכבת ישראל, ת"א - שלומי יוסף

חודשה תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים: התקלה תוקנה

עדכון: ברכבת ישראל הודיעו כי תקלת התקשורת תוקנה והרכבת הראשונה מירושלים תצא בשעה 8:00 ואילו הרכבת הראשונה מנתב"ג תצא ב-8:30 • צוותי רכבת ישראל הגיעו לתחנה וטיפלו בתקלה

הקו המהיר לירושלים / צילום: עמירם ברקת

רכבת ישראל מודה: הפסדנו 273 מיליון שקל ברבעון השלישי, מכיסנו

ברכבת ישראל מסבירים כי אחת הסיבות העיקריות להפסדים היא "אי עלייה מספקת במספר הנוסעים, כתוצאה מהסטת רכבות מקווים רוויי ביקוש לטובת הקו המהיר לירושלים, הנמצא בהרצה ומוגבל ל-400 נוסעים לרכבת" • בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 רשמה הרכבת, שהנפיקה אג"ח ב-2015, הכנסות של כ-1.85 מיליארד שקל - עלייה של 2% לעומת התקופה המקבילה ב-2017

רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל פרסמה שני מכרזים במסגרת פרויקט מסילת כביש 431

פרויקט הענק של הנחת מסילה חדשה בתוואי כביש 431 יוצא לדרך עם פרסום שני מכרזים • המסילה תחבר בין שתי תחנות הרכבת בראשון לציון לבין תחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים • הצפי לסיום הפרויקט: שנת 2025

רכבת ישראל / צילום: דוברות רכבת ישראל

הפסדי עתק לרכבת ישראל בצל הפתיחה המקרטעת של הקו לירושלים

בין הגורמים להפסדים ברבעון השלישי של 2018: הפתיחה המקרטעת של הקו המהיר לירושלים שגרמה לירידה במספר הנוסעים הכללי, הפעילות המדשדשת של חטיבת המטענים ועדכון ערך של נכסי החברה •  "לאור כל אלה, החליטה החברה על כניסה לתהליך התייעלות על מנת לעמוד ביעדי הרווח השנתיים החדשים"

דני שנבך  / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל חוצה ישראל חונך קטע כביש חדש אבל מודה שעוד כבישים לא ישחררו את הפקקים

הפקקים ("הלוואי שאפשר היה לפתור בלחיצת כפתור"), התאונות ("זה הכביש הבטיחותי ביותר בארץ לפי כל מדד") והאגרה ("משתמשי הדרך לא חייבים לעלות על הכביש, יש להם אופציה") • דני שנבך, מנכ"ל חברת חוצה ישראל, שחולשת על כמה מפרויקטי התחבורה הגדולים בארץ, חנך בשבוע שעבר את המקטע הצפוני החדש של כביש 6, וכן, הוא יודע שהדרך עוד ארוכה • ראיון בלעדי

שוב תקלה בקו המהיר: תדירות הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג ירדה לאחת בשעה

זאת בשל תקלה באחד מהקטרים הפועלים בקו • לפני חודש פרסמנו ב"גלובס" כי ייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת חשמל לא סדירה שמסופקת כיום באמצעות תחנות השנאה זמניות

בלעדי העומס ברכבת צפוי להימשך: מחלוקת עם האוצר מעכבת הגעת 64 קרונות

האוצר דורש לקיים מכרז חדש, הרכבת טרם הוציאה אותו, ו-64 הקרונות יתחילו להגיע רק בעוד שלוש שנים • הקרונות דרושים לעיבוי הקו לירושלים ולהפעלת קווים שהושבתו בשל המחסור בקרונות

מנהל העבודה לשעבר בקו הרכבת ת"א י-ם: "כל ערב אני חותם על ליקויים, אני לא מוכן לשתוק יותר"

ערן זפוליו, שהיה מנהל עבודה בחברת סמי הספרדית המבצעת את פרויקט הקו המהיר לירושלים, מספר על כשלי בטיחות קשים בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת • ח"כ איתן כבל: מדובר בדברים חמורים ביותר ובעלי משמעויות פליליות

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל: "הממשלה ואנחנו לא נערכנו מספיק טוב"

"על אותה כמות בסיסית של מערכים כמעט הכפילו את כמות האנשים. מה מתפלאים שיש כאלה עומסים? זה ילך ויחמיר" - כך אמר היום דן הראל בוועדת הכלכלה • "כל 7.5 שנים כמות הנוסעים ברכבת מוכפלת, ואם לא מכפילים את כמות המסילות ואת כמות הציוד בתוך 7.5 שנים בישראל, זו משימה בלתי אפשרית"

עבודות בקו המהיר לירושלים / צילום: עמירם ברקת

בשל תקלה בקטר בקו המהיר לירושלים שונתה תדירות הרכבות

עדכון: "תנועת הרכבות בקו המהיר שבהרצה חזרה לסדרה" • "צוותי רכבת ישראל פועלים לתיקון התקלה, מידע נמסר לנוסעים" פרסמה הרכבת בהודעתה • מאז שנפתח הקו המהיר, אירעו בו לא מעט תקלות: לפני שבועיים נתקעה הרכבת המהירה שעשתה את דרכה מנתב"ג לכיוון ירושלים בתוך אחת המנהרות ועליה היו כ-150 נוסעים

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

האינטרסים ומאבקי הכוח והאגו שתוקעים את קידום הרכבת בישראל

הרכבת והשר כ"ץ הרוויחו ביושר את הביקורת עליהם, אבל התמקדות רק בהם מפספסת לחלוטין את תמונת המצב בשוק התשתיות בכלל ובתחום הרכבות בפרט

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ בטקס חנוכת קו הרכבת ת"א י-ם / צילום: ששון תירם

הדד-ליין של מכבי האש לרכבת: השלימו את התיקונים בקו המהיר עד מחר

השבוע יפוג תוקפו של האישור הזמני שהעניקו כוחות הכיבוי והצלה לקו המהיר בין ירושלים לתל-אביב, ועל רכבת ישראל להשלים את התיקונים הנותרים כדי לקבל אישור הפעלה קבוע

לפני כולם למה באמת נתקעת הרכבת לירושלים ולמה זה לא עומד להשתנות בקרוב

אף שהושקעו בו מיליארדי שקלים, פתיחת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב נדחתה במשך שנים וגם כאשר נחנך לבסוף הקו התגלו בו ליקויים טכניים קשים והוא מגיע בשלב זה רק עד נתב"ג • ממידע שהגיע לידי "גלובס" מסתמן כי התקלה שהתרחשה אתמול בקו היא לא תוצאה של התקלה ברכיב החשמלי של הקטר, אלא נגרמה עקב שימוש בשנאי זמני שמספק חשמל באופן לא קבוע, כלומר, בשל זירוז לוח הזמנים לפתיחתו