גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רשות ההסתדרות לצרכנות

עוד כתבות

קניית ירקות בסופרמרקט/ צילום: אייל פישר

הישראלים לא פראיירים? תופתעו לדעת שאנחנו דווקא כן

מאגר ממשלתי להשוואת מחירים שאיש לא משתמש בו, חוקים שלא מודעים לקיומם, חשבוניות שלא נבדקות, אותיות קטנות שלא נקראות, קופות עצמיות שנותרות ריקות • סקר של רשות ההסתדרות לצרכנות מראה שהישראלי אמנם לא אוהב שעובדים עליו, אבל לא עושה יותר מדי למנוע את זה

עידו רוזנבלום  / צילום מתוך קמפיין השקיות

42% מהצרכנים בישראל הפסיקו לקנות שקיות ניילון בסופר

כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות - וזאת על אף ששקית אחת עולה רק 10 אגורות ■ למרות המהפכה הכמותית שחולל חוק השקיות, הרגלי המיחזור של הציבור לא השתנו

77% מהצרכנים שבדקו את החשבון ברשתות השיווק – מצאו טעויות

סקר שמפרסמת היום רשות הצרכנות בהסתדרות קובע כי 71% מהנשאלים חושבים כי יוקר המחיה עלה ביחס לשנה שעברה, ואילו רק 20% חושבים כי לא חל שינוי

לקוח סלולר / צלם: .Luis Santos/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

דוח: מי הכי הרגיז את הישראלים ב-2015?

מדי שנה מתקבלות אלפי תלונות של צרכנים ישראלים בתחומים שונים - מבעיות אספקה, דרך מוצרים פגומים ועד אי-עמידה בהסכמים ■ נתוני רשות ההסתדרות לצרכנות חושפים את מצעד התלונות הישראלי

קניות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

סקר: כ-40% מהישראלים לא מאמינים לסקרים ברשתות השיווק

רשות ההסתדרות לצרכנות: שיעור דומה של צרכנים כן מאמין לסקרי השוואות המחירים לקראת החגים ונעזרים בהם בהחלטה היכן לקנות ■ כ-20% סברו כי ברשתות השיווק נמכרים מוצרים במחירים גבוהים יותר מאלה שבסקרים

סקר: 50% מהצרכנים משווים הן את המחיר והן את התכולה

סקר של גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות: כ-19% דיווחו כי הם עורכים השוואה על בסיס המחיר בלבד, וכמעט 18% לא משווים כלל

מוצרי חשמל - בראש תלונות הצרכנים ב-2013

כ-3,000 תלונות התקבלו אשתקד ברשות ההסתדרות לצרכנות ■ עיקר התלונות מופנות לעסקים בענף החשמל, חברות התקשורת וענף הרהיטים

האם הצרכן מצליח לממש את זכותו להחזר כספי על מוצרים?

סקר גיאוקרטוגרפיה: 81% מהצרכנים מודעים לקיומן של תקנות ההחזר הכספי, וכ-57% מהצרכנים קיבלו בפועל החזר כספי בגין החזרת מוצרים

"אמון הציבור" - הגוף הצרכני המצטיין במבחן התלונה הזהה

במבחן התלונה הזהה של "גלובס" נשלחה תלונה זהה לשורת גופים שאמורים לטפל בתלונות הצרכנים ■ במבחן הפגינה גם המועצה לצרכנות טיפול יעיל אך לא מושלם, ואילו למשרד התקשורת ולרשות להגנת הצרכן יש מה לשפר

רשות ההסתדרות לצרכנות: מוצרי צריכה בסיסיים "מוחבאים" על מדפי רשתות השיווק

טוענת כי רשתות השיווק ממקמות לחם וביצים תחת פיקוח במקומות שאינם בולטים על המדף