לבייב מצמצם חשיפה למשבר הנדל"ן: אפריקה ארה"ב מממשת נכסים ומכניסה שותפים לפרוייקטים בניו-יורק

אפריקה ארה"ב תקבל תמורת העסקאות 200 מיליון דולר ותרשום רווח הון לא מהותי ; קרן השקעות מהמזרח הרחוק תחזיק ב-49.9% משני מיזמים והבעלות המלאה במיזם נוסף ; 350 מיליון דולר תקבל אפריקה ישראל - ו-150 מיליון דולר מתוכם תשקיע חזרה במגדל השעון

סוף שבוע ארוך עבר על קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. קו דק עובר בין כל האירועים שרחשו את הקבוצה: דו"חותיה של אפ"י פיתוח , זרוע הפעילות ברוסיה שנסחרת בלונדון, שפורסמו יום לפני הזמן בחמישי בבוקר; הדו"חות של אפריקה ישראל שפורסמו לאחר נעילת המסחר ביום חמישי היישר לסופשבוע נטול מסחר במניה לאחר שהחברה עברה להפסד רבעוני ללא אזהרת רווח מוקדמת; הורדת מחיר היעד בשיעור חד למניות השתיים ביום שישי בידי UBS.

ואולם, את פתיחת המסחר באפריקה ישראל מלווה דיווח אחר. ניו-יורק לא מחכה ללבייב, כך עולה מהודעת החברה לבורסה. אפריקה ארה"ב (AI Holding USA, בשמה האמריקני)מקבוצת אפריקה ישראל מכניסה שותפה למחצית מהנכסים - קרן השקעות מהמזרח הרחוק שתרכוש שתיים מנכסיה, והבעלות המלאה בנכס שלישי.

אפריקה ארה"ב תקבל תמורת העסקאות 200 מיליון דולר ותרשום רווח הון לא מהותי. השותף בשלושה מיזמים של החברה יחזיק ב-49% מהם, והעסקה תשקף ל-3 הנכסים שווי של כ-1.2 מיליארד שקל. סך התמורה בגין העסקה עומדת על 350 מיליון דולר - כש-150 מיליון דולר יושקע בפרוייקט מגדל השעון (The Clock Tower), אחד מהמיזמים בהם תיכנס הקרן לשותפות. למעשה, כיוון שאפריקה תקבל תמורת השותפות במגדל 150 מיליון דולר, היא למעשה תקצה את מלוא התמורה להשקעה בו.

מההודעה לעיתונות שפירסמה אפריקה ישראל עולה, כי השלמת העיסקה על-פי מזכר ההבנות עליה חתמה ביום שישי מותנית בשהלמה של בחינת היבטי המיסוי, כמו גם קבלת אישורם של הבנקים המלווים את הפרוייקט. אפריקה ישראל, כך נראה, מבקשת להשלים את העסקאות תוך חודשיים.

במגדל השעון תקבל קרן ההשקעות אופציית רכש ל-0.1% נוספים, כך שהיא עשויה להחזיק בו בחלקים שווים עם אפריקה ישראל. גם בפרוייקט מגדל הניו-יורק טיימס תוענק לקרן אופציית רכש, הפעם ל-1% מהבעלות, כיוון שבו היא צפויה להשתתף ב-49% בלבד. במקרה הזה, תיטול הקרן על עצמה גם חלק ממימון המיזם, שעלותו הכוללת היא 711 מיליון דולר.

שנו המיזמים הללו מותירים אותנו עם הפרוייקטים בוול סטריט 23 ו-Broad St. 15, אותו תמכור במלואו לקרן המזרח אסייתית בתמורה ל-150 מיליון דולר.

אפריקהאפריקה