גם חרדים רוצים כלכלה: "קו עיתונות דתית" משיקה שבועון כלכלי למגזר החרדי

העיתון, תחת השם "ביזנס", יצורף לעיתונות המקומית של "קו עיתונות דתית" בימי רביעי וחמישי ; לעורך הראשי מונה אבי רוזן, המשמש כעורך רשת "קו עיתונות דתית"

על רקע המשבר הכלכלי בארצות-הברית, הושק לראשונה חינמון כלכלי חרדי שבועי. ל"גלובס" נודע כי רשת "קו עיתונות דתית", שבבעלות אריאל קוניק, השיקה הבוקר (ד'), לראשונה במגזר החרדי, עיתון כלכלי תחת השם "ביזנס". העיתון הוא חינמון שבועי אשר כולל 32 עמודים אשר יצורף לעיתונות המקומית של "קו עיתונות דתית" בימים רביעי וחמישי ויופץ כב-140 אלף עותקים בתיבות דואר ובקיוסקים במגזר.

לעורך הראשי מונה אבי רוזן, המשמש כעורך רשת "קו עיתונות דתית", וינון פלח, המשמש כעורך ה"ביזנס". הפצת העיתון תתבצע ב-6 מוקדים: בני-ברק והאזור, ירושלים והאזור, ריכוזים חרדיים בצפון, דרום ובשרון וכן בפתח-תקווה. ההפצה תתבצע אך ורק בקרב המגזר החרדי. המדורים העיקריים בעיתון הם מחלקת עסקים, נדל"ן, נתח שוק, מחשבים, ושווקים/צרכנות.

המטרה של העיתון היא למשוך מפרסמים אשר לא פועלים באופן קבוע במגזר החרדי. בנוסף, יהיו מפרסמים בעיתון אשר ייתנו חסויות על המדורים. ל"ביזנס" לא קיים הכשר מיוחד לעיתון, והוא פועל תחת הוועדה הרוחנית.

אריאל קוניק, בעלי רשת "קו עיתונות דתית", אישר את הידיעה.

שייקה נפחא, סמנכ"ל המגזר החרדי בקבוצת מגזרים המתמחה בתקשורת שיווקית למגזר החרדי, הסביר כי "בשנה האחרונה ניתן לראות שהמגזר הכללי הבין את הפוטנציאל הכלכלי הקיים בקרב המגזר החרדי, אנו עדים לפעילות שיווקית של בתי השקעות כגון אקסלנט מיטב ואחרים במגזר באופן קבוע. המגזר החרדי עובר תהליך של פתיחות תקשורתי כלכלי, ואם עד היום נעשו עסקאות, מסחר והשקעות בדיסקרטיות רבה, כיום מתגבשת פתיחות לדבר על הדברים בפומבי. כתוצאה מכך, נושאי הכלכלה מתפתחים במגזר החרדי והעיתונים הגדולים, "יתד נאמן", "המודיע", "משפחה" ו"בקהילה" מפרסמים מדי שבוע מדורים בנושא כלכלה. הכניסה של העיתון הכלכלי יעודי למגזר, תשפיע ותעצים את המגמה".

רשת קו עיתונות דתית שהוקמה ומנוהלת על-ידי קוניק קיימת כבר מ-20 שנה ונחשבת לבעלת אחיזה תקשורתית חזקה במגזר החרדי. על עיתוני הרשת נמנים גם "קול העיר בני-ברק", "השבוע בירושלים", "השבוע בפתח-תקווה", "דתי דרומי", "דתי צפוני", ו"השרון". בנוסף, קוניק עצמו נמנה על הקבוצה שזכתה בזיכיון להפעלת תחנת הרדיו התורני-ספרדי, "קול ברמה".