אם פרטנר תקנה את 012

פרטנר במגעים עם אלוביץ - ונכון לעכשיו מדובר בסרט טורקי שאיש לא יודע את סופו

הכל מסתובב לו לאלוביץ. הוא רצה לקנות את פרטנר באמצעות 012 סמייל - ומוצא את עצמו היום במצב שבו פרטנר רוצה לקנות את 012 סמייל. הוא קיבל הזדמנות לרכוש את חלקה של בזק ב-yes - ולא יודע אם נפלה עליו ברכה או צרה.

אצלו בקבוצה רוצים שיילך על מירס - והוא הולך כמי שכפאו שד וממש לא בהתלהבות. בסופו של דבר הוא יעשה משהו וכנראה ילך על בזק - אבל הוא עוד לא החליט איך יעשה את זה. ואולי הוא יילך על HOT? איש לא יודע.

החלטת בית המשפט העליון למנוע את המיזוג בין בזק ו-yes יצרה כאוס מוחלט בשוק התקשורת. השחקנים השונים לא יודעים מה יילד יום ומי יקנה את מי, כי המציאות בשוק משתנה חדשות לבקרים. האם בזק תישאר ב-yes? האם אלוביץ יקנה אותה? כל השערה טובה כרעותה.

המפץ הגדול

אם העסקה שדוד אבנר מעוניין בה תתממש, יתרחש המפץ הגדול בשוק התקשורת בישראל. אם פרטנר תרכוש את 012 סמייל, סלקום מיד תמזג לתוכה את 013 נטוויז'ן.

עמי אראל, יו"ר סלקום, נפגש לפני כחודש עם שר התקשורת, משה כחלון, וצפה את התרחיש הזה בדיוק, ולכן שאל אותו לדעתו בסוגיית המיזוג בין חברת סלולר לחברת שיחות בינלאומיות, שהיום הוא בעייתי מבחינה רגולטורית. סביר להניח כי לא ניתן יהיה למנוע מבזק את המיזוג עם בזק בינלאומי ופלאפון במקרה כזה.

פרטנר מעוניינת מאוד בעסקה, כי היא תיתן לה מה שרצתה בו הרבה זמן ולא יכלה להשיג - כנראה משום שהסינים לא אפשרו לה. כניסה לשוק התקשורת הנייחת באמצעות רכישת סמייל היתה עושה לה את החיים קלים.

אבל גם עכשיו, ואף שהשקיעה לא מעט בתשתיות , עסקה לרכישת סמייל היא צעד נכון מבחינתה - אולי אפילו יותר מרכישת מירס, שכנראה לא תצא לפועל, לא על-ידיה ולא על-ידי חברה סלולרית אחרת. באותה הזדמנות, פרטנר מקבלת דריסת-רגל בשוק השיחות הבינלאומיות - המרכיב החסר כרגע בתיק השירותים שלה לצרכן.

האפשרויות של אלוביץ

לאלוביץ יש למעשה שתי אפשרויות בלבד: הוא מעוניין מאוד לרכוש את בזק כי הוא רוצה להיות שחקן מרכזי בשוק התקשורת. הוא יהיה מוכן למכור עכשיו את סמייל לפרטנר כי הוא לא יוכל להחזיק גם בבזק בינלאומי וגם בסמייל.

אם הוא לא ימכור את סמייל, הוא יוכל לנסות לעשות משהו עם מירס ואולי עם HOT, אם יתחבר עם המשקיע הצרפתי שנכנס לאחרונה כמשקיע אסטרטגי ומחזיק ב-20% ממנה. במקרה כזה, הוא יחוייב למכור את אחזקותיו ב-yes.

מדובר, נכון לעכשיו, בסרט טורקי שאיש לא יודע מה יהיה סופו.