סאגת ערוץ 10: המו"מ בין בעלי הערוץ, הרשות השנייה ומשרד האוצר תקוע

הנוסחה שאמורה לאפשר לערוץ 10 להמשיך בשידוריו תוך עמידה במחוייבויותיו ובחובותיו הכבדים - בעיקר חובות השקעה בענף הקולנוע בסך 24 מיליון שקל - טרם נמצאה

המשא-ומתן בין הרשות השנייה לערוץ 10, על הסדר הארכת זיכיון הערוץ לעוד כשנתיים, תקוע. נכון לעכשיו - כשבוע לאחר הכרזות הצדדים על השגת הסדר ועל כך שהנקודות הבעייתיות בהצעת ההסכם של ערוץ 10 לובנו ונפתרו - מתברר כי ההצהרות היו מוקדמות.

חרף התנהלות ערוץ 10, שמשדר - תרתי-משמע - עסקים כרגיל, חתימה על הסכם אינה רק עניין פרוצדוראלי.

ל"גלובס" נודע כי הנוסחה שאמורה לאפשר לערוץ 10 להמשיך בשידוריו תוך עמידה במחוייבויותיו ובחובותיו הכבדים - בעיקר חובות השקעה בענף הקולנוע, בסך 24 מיליון שקל - טרם נמצאה.

סוגיה נוספת שכפי הנראה טרם נפתרה הינה פריסת התשלומים לערוץ 10, המותנית בהתחייבות הערוץ לביצוע הפחתה בשיעור של כ-15% בהוצאות שכר העובדים אשר שכרם עולה על 3 פעמים השכר הממוצע במשק.

נכון לעכשיו אין תאריך לישיבה הבאה, ולא נקבע מועד החלטה או אולטימטום חדש. למעשה, מסגרת הזמן שנקצבה כבר מזמן נחצתה: תקופת הזיכיון אמורה להסתיים בסוף 2009, והמועד ליציאה למכרז חדש חלף מזמן.

גורמים המצויים במשא-ומתן טוענים כי גם משרד האוצר מערים קשיים על השגת ההסכם, וכי הוא חוזר בו מההבנות שהושגו עימו רק לפני שבועות מספר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "אין כל שינוי בעמדת משרד האוצר ושר האוצר, התומכים בהמשך פעילותו של ערוץ 10 לטובת שוק הטלוויזיה והתחרות בו. משרד האוצר הביע נכונות להסדיר את דחיית תשלומי חובות הערוץ לגופי המדינה, עבור כלל זכייני הטלוויזיה המסחרית".

"בנוסף, שר האוצר הצהיר על הקמתה של קרן לעידוד הפקות המקור בטלוויזיה ובקולנוע, שמטרתה הגברת התמיכה הציבורית במקטע חשוב זה. הקרן תוקם במסגרת הליך ציבורי ובהשקעה מתקציב המדינה של 30 מיליון שקל".

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "המגעים מתקיימים כל העת, גם אם לא עושים כותרות ראשיות. לנוכח העובדה שחלה התקדמות משמעותית בהצעת ישראל 10 לגבי הסדר להארכת הזיכיון וכן לנוכח היתרונות הקיימים בהמשכיות - אך לא בכל תנאי - ניתנה ארכה למיצוי התהליך לקראת הסדר. אין זה סוד שיש מחלוקות וקושי לגבי אופי סגירת ההסדר, בעיקר בנוגע להפעלת הקרן לתמיכה ביצירה ובקולנוע. נעשה מאמץ מיוחד עם כל הגורמים הרלוונטיים לפתור סוגיה זו".