ביטול התמלוגים בטלוויזיה: קשת ו-HOT מתנגדים, ב-yes אופטימיים

יום אחרי שנודע על הדו"ח המיוחד של אגף הכלכלה במשרד התקשורת, מגיעות התגובות ■ HOT: "הדוח ועיתויו מעידים על חוסר הביסוס של כל הרפורמה בתחום השידורים" ■ קשת: אין נימוק אחד התומך בפרסום בכבלים ובלוויין"

יום אחרי שנודע על הדו"ח המיוחד של אגף הכלכלה במשרד התקשורת, שצפוי להתפרסם בקרוב, לגבי ההמלצה על ביטול התמלוגים ודמי הזיכיון בטלוויזיה, מגיעות התגובות של השחקנים המובילים בשוק.

יורם מוקדי, סמנכ"ל רגולציה ואסטרטגיה ב-HOT, מסר: "הדוח ועיתויו מעידים על השליפה וחוסר הביסוס של כל הרפורמה בתחום השידורים. בתחילה כתבו את הרפורמה באוצר, הכניסו את זה לחוק הסדרים, אחר כך הקימו ועדה (ועדת מרדכי) ושוב הכניסו את הרפורמה לחוק ועתה מפרסמים את הדו"ח, שסותר את כל הערכות הועדה".

"לגופו של הדוח ראוי לציין כי ההערכות לגבי ההכנסות של הטלוויזיה הרב-ערוצית מפרסום, בלשון המעטה, הן יותר מאופטימיות, וכי ניתוח מחיר החבילה שלנו מוטעה, גם בהשוואה מול העולם".

מקשת נמסר בתגובה: "הדוח, שלראשונה עורך עבודת מחקר כלכלית רצינית, מוכיח כי אין נימוק אחד התומך בפרסום בכבלים ובלוויין. כולם יוצאים נפסדים, ובראשם הציבור. הערוצים המסחריים נמצאים במשבר שלא ידעו כמותו. יש פער אדיר בין השקעה בתוכן והצלחתו על גבי המסך לתרגום הכלכלי ולשורה התחתונה. במצב כזה ברור שיש בעיה מבנית וכשל שוק המחייב תוכנית הבראה מיידית".

מ-yes נמסר: "הפרסום בכבלים ובלווין יעניק הזדמנות לעסקים קטנים לפרסם ולהגיע לקהלים רחבים יותר, דבר אשר יסייע לכלכלת ישראל בכללה".