בקרוב: מבצע לאכיפת החוק האוסר נסיעה בנתיבים לאוטובוסים

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי החל מיום ראשון הקרוב תחל משטרת התנועה הארצית באכיפה של החוק האוסר נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית - עבירה שהקנס עליה עומד כיום על 250 שקל

החל מיום ראשון הקרוב תחל משטרת התנועה הארצית באכיפה של החוק האוסר נסיעת כלי רכב פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית (נתצי"ם) בכל רחבי הארץ - כך הודיע היום (ב') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, בכנס יום תחבורה ציבורית בסינמטק תל-אביב.

שר התחבורה ציין כי משרד התחבורה העביר לאחרונה למשרד לביטחון פנים 5 מיליון שקלים למימון פעילות האכיפה בכל נתיבי התחבורה הציבורית בארץ.

"לא מדובר במבצע חד-פעמי אלא בתוכנית שתימשך על פני כל השנה, שתשפר את השירות לציבור ותחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית", אמר כץ. "שוטרי התנועה יפעלו לאורך עשרות קילומטרים של הנתצי"ם בארץ ובכל שעות הפעילות של התחבורה הציבורית".

יצויין כי הקנס על נסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית עומד כיום על 250 שקל.

כץ הוסיף כי לצורך אכיפת איסור הנסיעה בנתצי"ם תרכוש המשטרה 30 קטנועים חדשים מתקציב מיוחד שהוקצה לצורך כך על-ידי משרד התחבורה. לדבריו, הקטנועים יאפשרו לשוטרים יכולת ניידות גדולה ומהירה בכל נתיבי התחבורה הציבורית.

השר כץ ציין בכנס כי התקנה האוסרת על כלי רכב פרטיים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית כמעט ולא נאכפה בשנים האחרונות, דבר שפגע קשות ביעילותה של התחבורה הציבורית.

"מתן עדיפות לתחבורה ציבורית הוא חלק מתוכנית משרד התחבורה לעודד נהגים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית. חוסר האכיפה והשימוש של נהגים רבים בנתצי"ם פוגעים ביתרון של התחבורה הציבורית", הוסיף כץ.