רווחי בזק בינלאומי גדלו ב-15% ל-51 מיליון שקל

הרווח התפעולי גדל בכ-12% לכ-66 מיליון שקל ■ ה-EBITDA גדל בכ-11% והסתכם בכ-88 מיליון שקל ■ אורי ליכט מאי.בי.אי על דו"חות בזק: "הרווח הצפוי יחזור כולו למשקיעים בדיבידנד השנתי שהחברה מחלקת"

בזק בינלאומי מקבוצת בזק מפרסמת היום (ה') את דו"חות הרבעון השלישי, מהם עולה כי הרווח הנקי של החברה עלה בכ-15% והסתכם בכ-51 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי הינו תוצאה של צמיחה במרכיבי פעילותה העיקריים של החברה, בדגש על שירותי האינטרנט ופתרונות ה-IT לעסקים, זאת לצד פעילותה לשיפור מתמיד בבסיס הוצאותיה.

הרווח התפעולי גדל בכ-12% והסתכם בכ-66 מיליון שקל, ואילו ה-EBITDA גדל בכ-11% והסתכם בכ-88 מיליון שקל.

הדו"חות הרבעוניים משקפים זינוק של כ-156% בתזרים מפעילות שוטפת של החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה חילקה דיבידנד של כ-90 מיליון שקל לבעלי המניות. מדובר בסך של 120 מיליון שקל שהעבירה בזק בינלאומי לבעלי המניות ב-9 החודשים הראשונים של 2009, לעומת דיבידנד של כ-20 מיליון בכל שנת 2008.

ברבעון השלישי לשנת 2009, הציגה בזק בינלאומי היקף ההכנסות העומד על כ-332 מיליון שקל - גידול של כ-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של בזק בינלאומי צמח אף הוא עם גידול של כ-12% ברבעון הנוכחי שהסתכם בכ-66 מיליון שקל, לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-59 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי גדל ברבעון הנוכחי בכ-11% והסתכם בכ-20% לעומת כ-18% בתקופה המקבילה. גידול משמעותי זה ברווח התפעולי נובע מהמשך הצמיחה בהכנסות וברווחיות במקביל ליעילותה בצד ההוצאות.

הוצאות ההפעלה והכלליות הסתכמו ברבעון האחרון בכ-266 מיליון שקל, קיטון של כ-1% לעומת התקופה המקבילה. הישג זה נזקף לזכות התייעלותה המתמשכת של החברה, חרף הגידול בהיקפים ובמגוון הפעילויות בהן היא עוסקת.

"חרף התחרות העזה בשווקי האינטרנט והשיחות הבינלאומיות, בזק בינלאומי ממשיכה להצטיין. החברה, מצליחה לייצר ערך מוסף שירותי ומוצרי ללקוחותיה, המשפיע על הגידול המרשים בכל מדדי הרווחיות. בזק בינלאומי לא רק שמייצרת יותר רווחים מפעילויותיה הקיימות - כי אם מצליחה להרחיב בהצלחה ולהפוך את פעילותה בעולם ה-IT למנוע צמיחה משמעותי", אמר איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, עם פרסום הדו"חות.

החברה הצליחה לגייס 10,000 מנויים לתחום האינטרנט

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי, הסביר כי הרווח הנקי של בזק הושפע מהוצעות מימון יחסית נמוכות, בשל עסקאות הגנה על מדדי המטבע שביצעו שהניבו הכנסות מימון.

"הבשורה הגדולה היא כמובן ההכרה ברווח של 1.5 מיליארד שקל בשל הניתוק בין yes לבזק", אמר ליכט ל"גלובס".

"הרווח הצפוי יחזור כולו למשקיעים בדיבידנד השנתי שהחברה מחלקת, כשבסך-הכל יחולק 2.5 מיליארד שקל. בזק אומנם מאבדת 29 אלף מנויי טלפוניה, אבל מצליחה לשפר את הרווחיות ב-50.3%".

"החברה הצליחה לגייס 10,000 מנויים לתחום האינטרנט ושיפור בהכנסה הממוצעת למשתמש באינטרנט של 3 שקלים, שמקורה אומנם ברכיב חד-פעמי, אך חלק ממנו יישאר".