אחרי עלייה של 240%: הפועלים מוריד ההמלצה לחברה לישראל

האנליסט גלעד שריג: "מהלך העליות במניה מוצה; מורידים את ההמלצה מ'תשואת יתר' ל'תשואת שוק', לאור הערכתנו כי החברה נסחרת קרוב לשוויה הכלכלי" ■ מחיר היעד - 350 שקל למניה - פרמיה של 16% למחיר המניה בשוק

אחרי שמניית החברה לישראל זינקה ב-240% מתחילת השנה, בבנק הפועלים מאמינים שמהלך העליות מוצה. "לאחר ראלי של יותר מ-200% מתחילת השנה, אנו מורידים את ההמלצה למניית החברה לישראל מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", לאור הערכתנו כי החברה נסחרת קרוב לשוויה הכלכלי", כותב האנליסט גלעד שריג.

"הדיסקאונט העמוק בו נסחרה החברה לפני מספר חודשים הצטמצם והוא עומד כעת להערכתנו על 15% בלבד", מוסיף שריג, שקבע לחברה מחיר יעד של 350 שקל למניה, המהווים פרמיה של 16% לעומת מחיר המניה הנוכחי.

לפי המודל של בנק הפועלים, שווייה של חברת הספנות צים עומד על 280 מיליון דולר. נזכיר כי צים נקלעה לאחרונה למצוקה פיננסית קשה שאילצה אותה להגיע להסדר עם עשרות נושיה לפריסת תשלומים בהיקף של יותר מ-3 מיליארד דולר. שריג קבע במודל כי שוויה של צים עומד על 280 מיליון דולר, שהוא יהיה ההון העצמי לאחר הזרמת הענק שצפויה החברה לישראל להשלים לחברה.

עוד קובע שריג שווי של 525 מיליון דולר לחברת אינקיה, המשתייכת גם כן לקבוצה. נזכיר כי אינקיה פועלת בתחום תחנות הכוח באמריקה הלטינית. "לאחרונה מכרה אינקיה 25.1% ממניות החברה הבת קלפה לפי שווי של 220 מיליון דולר, מה שגרם להצפת ערך משמעותית ולרווח הון", כותב שריג.

כאמור, השנה החולפת הייתה שנה חזקה למניית החברה לישראל, וזאת לאחר שבשנת 2008 איבדה המניה קרוב ל-80% משוויה. הירידות שנרשמו בשנת 2008 נבעו מנפילת במניית החברה הבת כי"ל, שמהווה את האחזקה המרכזית של הקבוצה, וכן בשל הבעיות הקשות בחברת צים שהצריכו הזרמה של מאות מיליוני דולרים מצד החברה לישראל. נציין כי למרות התיקון שעברה המניה בשנת 2009, היא עדיין רחוקה בקרוב ל-50% ממחיר השיא שלה.