נילסן: עלייה זעומה של 0.2% בסל הקניות במשק בנובמבר

זאת לעומת נובמבר 2008 ■ שופרסל ורבוע כחול שומרות על כוחן ■ חצי חינם ורמי לוי רושמות ירידה מינורית ■ מינואר השנה נרשמה עלייה של 1% בלבד בשוק מוצרי הצריכה השוטפת

21/12/2009, 17:39
אווירת היציאה מהמיתון בשוק לא ניכרת בסלי הקניות של הצרכן. לפי נילסן, כלל שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) רשם בחודש נובמבר סטגנציה, עם עלייה מינורית של 0.2% בלבד במכירות שהסתכמו ב-2.54 מיליארד שקל - זאת לעומת נובמבר אשתקד.

גם בחישוב כולל, השוק סטגנטי. מתחילת השנה ועד לסוף נובמבר נרשמה צמיחה של 1% בלבד במכירות מוצרי הצריכה השוטפת. היקף המכר עמד בתקופה זו על 29.8 מיליארד שקל, לעומת 29.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

"מסקרים שאנחנו עושים על מצב-הרוח של הצרכן, ניכר כי הצרכן יותר אופטימי. עם זאת, העלייה באינדקס מצב-הרוח של הצרכן לא מיתרגמת להתנהגות בפועל ולגידולים במכירות", מסבירה שרון שטורך-זלצמן, סמנכ"ל לקוחות בנילסן.

חודש נובמבר נחתם ללא שינויים משמעותיים ביחסי הכוחות בין רשתות השיווק. שופרסל, המובילה את השוק, רשמה עלייה קלה בנתח השוק שלה, מ-36.5% באוקטובר 2009 ל-36.7% בנובמבר 2009.

עלייה דומה רשמה גם רשת רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה בישראל, ונתח השוק שלה עלה מ-20.3% בחודש אוקטובר השנה ל-20.5% בנובמבר.

הרשתות העצמאיות האחרות - הכוללות את קו-אופ ישראל, יינות ביתן, מחסני כמעט חינם, ויקטורי ואחרות - רושמות גם הן עלייה קלה, ונתח השוק שלהן עומד בנובמבר על 19.4%. בחודש ספטמבר השנה רשמו הרשתות העצמאיות שפל בנתח השוק שלהן, שירד ל-17.8%, אלא שמאז הן חוזרות לכוחן בשוק - הוכחה לכך שהשפל נרשם בשל תלושי הקנייה לחג שהונהגו בספטמבר ואשר העניקו יתרון לרשתות הגדולות שופרסל ורבוע כחול.

המינימרקטים הפרטיים רושמים בנובמבר ירידה קלה בכוחן לנתח שוק של 10.9%.

חצי חינם ורמי לוי שיווק השקמה רושמות ירידה מינורית בנתח השוק שלהן בנובמבר, ובסך-הכול הן שומרות על מעמדן היציב: נתח שוק של 5.2% לחצי חינם ונתח שוק של 4.5% לרמי לוי.

44 גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>