לראשונה: כתבי אישום בגין ניהול הימורים באינטרנט

לבית המשפט הוגשו היום 3 כתבי אישום נגד 22 נאשמים בפרשת "הימור מסוכן", שנגעה לאתר הימורים בספורט שפעל תחת השמות bet555.net ו-betbet.us ■ המהמרים באתר לא הועמדו לדין, אך חלקם מופיע כעדי תביעה

לבית משפט השלום בראשון-לציון הוגשו היום (ה') 3 כתבי אישום נגד 22 נאשמים בפרשת "הימור מסוכן", שנגעה לאתר הימורים בספורט שפעל תחת השמות bet555.net ו-betbet.us.

זו הפעם הראשונה שמוגשים כתבי אישום נגד הימורים שהיו רק באינטרנט. לראשונה גם כוללים כתבי האישום לא רק את בעלי האתר ומנהליו, אלא גם את מארגני קבוצות ההימורים באתר, עובדי האתר, השליחים שהעבירו את כספי ההימורים והמתכנתים שבנו את האתר וסיפקו לו שירותי תמיכה שוטפים (חברת בול סטאר אינטראקטיב).

המהמרים באתר לא הועמדו לדין (חלקם מופיע כעדי תביעה), שכן החוק אינו אוסר על השתתפות בהימורי ספורט, אלא רק על ארגון וניהול הימורים או על השתתפות במשחק אסור (כמו פוקר וכו').

אלא שהמהמרים אינם יכולים לנשום לרווחה. ל"גלובס" נודע כי מס הכנסה מתעתד להוציא שומות אזרחיות למעורבים בפרשה, לרבות מהמרים כבדים שדיווחו לרשויות המס על הכנסה מינימלית והתגלה כי הימרו בסכומים גבוהים.

כתבי האישום, שהגישו עוה"ד ד"ר מאור אבן-חן, מילכה מרגלית-ויסמן ויאיר גויכמן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, מייחסים לנאשמים בנוסף לעבירות ארגון ההימורים, עבירות של הלבנת הון ועבירות מס. מדובר באחד המקרים הבודדים בו מוגש כתב אישום על עבירות מס הכנסה, כאשר ההכנסה עצמה אינה חוקית.

כתבי האישום הוגשו 3 חודשים לאחר תחילת החקירה הגלויה שניהלו היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית וכוח המשימה למאבק בהימורים באינטרנט. התיק הוא תוצר ראשון של מערכת האכיפה המשולבת בהובלת הוועדה המתמדת לשיתוף-הפעולה הבין-מערכתי הכולל בתחומי הפשיעה החמורה והמאורגנת.

לפי הנטען, הנאשמים הפעילו אתר שאיפשר להמר הימורי ספורט שונים 24 שעות ביממה. ניתן היה להמר על משחקים בישראל ובעולם בענפי ספורט רבים, לפני תחילת המשחקים ובמהלכם. אחת לשבוע נערך באתר חישוב שבועי של זכיות/הפסדי המהמרים באתר, ועל-פי חישוב זה היו שליחי האתר יוצאים לסבב איסוף חובות או תשלום זכיות למהמרים.

מאז החל לפעול האתר, באמצע 2007, הסתכמו מחזורי הפעילות ב-290 מיליון שקל. שרתי האתר מוקמו בחוות שרתים של נטוויז'ן בחיפה ובראש-העין.

בראש הארגון עמד אבי שאולי מאור-יהודה. לכתבי האישום צורפה בקשה לחילוט רכושם של הנאשמים, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, במטרה לפגוע בתשתית הכלכלית העומדת מאחורי ארגון ההימורים.