בג"ץ דחה את בקשת ערוץ 24 לצו מניעה נגד ערוץ "אחלה"

ערוץ 24 דרש שימוע לפני העלאת ערוץ המוזיקה הים-תיכונית של חברת "אחלה טי.וי" ■ כיוון שלא התקיים שימוע כזה עתר ערוץ 24 לבג"ץ וביקש לעצור את הליך העלאת הערוץ המתחרה באמצעות צו מניעה

בג"ץ דחה את בקשת ערוץ 24 לצו מניעה נגד העלאת ערוץ "אחלה", ערוץ מוזיקה ים-תיכונית שצפוי לעלות בלוויין ובהמשך גם בכבלים.

ערוץ 24, בבעלות קשת ומימד, דורש שימוע לפני העלאת הערוץ של חברת "אחלה טי.וי". לאור העובדה שלא התקיים שימוע שכזה עתר ערוץ 24 לבג"ץ וביקש לעצור את הליך העלאת הערוץ על-ידי צו, עד אשר יקבל לידיו מסמכים הנוגעים לתכני הערוץ. מרגע שמועצת הכבלים והלוויין העבירה את תשובתה לבג"ץ ובה מסמכים רלוונטיים - בעיני קשת התייתר הצו, והוא נדחה.

ערוץ "אחלה" נמצא בבעלות חברת "ניהול פלוס" של בני מנשה ויואב גרוס, חברת פיאס הפקות וזכיינית ערוץ 2 רשת. בערוץ 24 מניחים כי הערוץ החדש יהווה תחרות שתפגע בו.

מחר (ה') צפוי להתקיים השימוע בנושא במועצת הכבלים והלוויין בנוכחות ראשי ערוץ 24. דרישת השימוע של ערוץ 24 והדרישה לחשיפת לוחות מתוכננים של ערוץ "אחלה" היא חריגה, משום שעל-פי כללי המועצה - רק ערוצים העוסקים במין, ילדים, ספורט ודת חייבים באישורים מקדימים ובשימוע לפני עלייתם.

לטענת "אחלה" וחברת yes, הדרישה להעביר פרטים על הערוץ שאמור לעלות אינה חוקית, ועל כן הם מסרבים להעבירם.

ערוץ 24, המשדר כיום בעיקר מוזיקה ים-תיכונית, טוען כי הוא ערוץ המשדר מתוקף רישיון לערוץ ייעודי, וכי כל שינוי במפת התחרות בתחום עשויה להשפיע על כוונת המחוקק.

ואולם, ב"אחלה" טוענים כי רישיון כזה לערוץ ייעודי אינו מעניק בלעדיות לערוץ, וכי דרישת ערוץ 24 אינה חוקית.

מערוץ 24 נמסר כי "לאחר העתירה לבג"ץ, נאלצה מועצת הכבלים והלוויין למסור מידע ופרטים לגבי מגישי הבקשה, שעד עתה סירבה למסור אותם בתוקף. היות והפרטים נמסרו, לא נותר מקום להמשך צו הביניים. אנו מברכים על כך שקיבלנו את המידע".