הרצל עוזר לרה"מ: "HOT ממש מפסידה בתחום השידורים"

מנכ"ל HOT תוקף את הרפורמה המתוכננת בשוק התקשורת וטוען כי נעשתה "ללא כל עבודה כלכלית או ביסוס עובדתי" ■ עוד הוא טוען כי על אף חובות של 3 מיליארד שקל, HOT ו-yes מפרנסות יחד יותר מ-20 אלף משפחות

"חברת HOT מפסידה - ממש! - בתחום השידורים" - כך כותב מנכ"ל HOT , הרצל עוזר, לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התקשורת משה כחלון ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת אופיר אקוניס.

במכתב, שהגיע לידי "גלובס", מגלה עוזר כי ההפסדים המשמעותיים בתחום השידורים נרשמים "למרות שמחזור המכירות בתחום זה עולה על 2 מיליארד שקל".

עוזר מבקש את ראש הממשלה במכתבו, "בכל לשון של בקשה", לבחון את ההשלכות של הרפורמה בשוק התקשורת על השוק. "שכל רפורמה, פופולרית כלל שתהיה, תיעשה במחשבה ותיבחן על כל רוחב השלכותיה, תוך התבססות על עובדות ותוך בחינת השוק הרלוונטי - ולא בשליפה כפי שנעשה הפעם", כתב.

עוזר תוקף במכתבו את הרפורמה המתוכננת. "הרפורמה האמורה, אשר אין לה אח ורע בעולם, נעשתה ללא כל עבודה כלכלית או ביסוס עובדתי, בלא שנבחן היקף הפגיעה בתעשייה הרב-ערוצית וכאמור - שלא לצורך".

הוא ממשיך ומנתח באומרו כי "שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראלי הינו אחד השווקים התחרותיים ביותר בעולם. המחירים, אשר משולמים על-ידי ישראלי בשווקי התוכן המיועד לטלוויזיה בעולם, הינם הגבוהים ביותר לנפש. ואכן, אותות תחרות חריפה זו ניכרים בתעשייה זו היטב: היקף החובות של HOT לבדה עומד על כ-3 מיליארד שקל, ולחברת yes חובות בהיקפים דומים.

"HOT הינה חברה המעסיקה יותר מ-6,000 עובדים במישרין, 2,000 עובדים המועסקים ישירות אך באמצעות קבלני משנה וכן 7,000 עובדים נוספים המועסקים בעקיפין בתחומי הפעילות של החברה. יחד עם חברת yes, המתחרה הישירה, אנו מפרנסים למעלה מ-20 אלף משפחות בישראל", כותב המנכ"ל.

לדבריו, חבילת "עידן +" (DTT), "אשר הקמתה עלתה למשלם המסים עשרות רבות של מיליוני שקלים ועלות אחזקתה נאמדת בעשרות מיליוני שקלים בשנה, הוקמה מתוך רצון להעניק לכל אזרח אפשרות לצפות בחבילת ערוצים מצומצמת ללא תשלום, למעט עלות מקלט דיגיטלי. הרפורמה החריגה, אשר משמעותה פגיעה קשה ביותר בעיסוקן של HOT ושל yes ובזכות הקניין שלהן, נעשית דווקא כאשר קיימת אלטרנטיבה זולה ומסובסדת במימון המדינה: חבילת ערוצים של ממש".

עוזר גם מסביר מדוע חבילת הבסיס הישראלית יקרה יחסית מאחרות בעולם. "אנו מעניקים שירות שוטף, לאורך כל תקופת המנוי, הכולל התקנה חינם, שירותי תיקון חינם ואחריות לכל החיים על הממירים. חברות כבלים בעולם מציעות פרסום לחלק מספקי התוכן, במקום לשלם ישירות בעבור תוכן, וכך מפחיתות את עלויות התוכן. בנוסף, אנו מחוייבים לבצע הפקות מקור בשיעור של 8% מהמחזור - דבר המייקר באופן ניכר את עלויותינו ואשר אינו מקובל בעולם".

על-פי המכתב, "לפני כשנה ביקשה חברת HOT לבחון את היקף הפגיעה הצפויה בשל הרפורמה האמורה. תוצאות המחקר, אשר בוצע על-ידי חברות הייעוץ זיו את האפט BDO ואפלייד, הצביעו בבירור על השלכות קשות של הרפורמה הצפויה על חברת HOT, כמפורט כדלקמן: 1. אובדן הכנסה שנתי ל-HOT בגין מנויים דיגיטליים בשיעור של בין 305 ל-515 מיליון שקל בשנה. 2. פוטנציאל ההכנסות של HOT מסוכריית הפרסום בשנים הראשונות נע בין 23 ל-47 מיליון שקל, כאשר בחלוף שנים רבות ייתכן כי הכנסות אלה יגדלו לשיעור של 42 עד 84 מיליון שקל בשנה".