150 מנויי פיס חסרי מזל בטיסת ארקיע לברצלונה

מנויי הפיס חסרי המזל ועוד כ-150 נוסעים "רגילים" עלו המטוס אתמול ב-16:30, בדרך לסיוט שכלל המתנה ארוכה בשדה - וחזרה של המטוס באמצע הטיסה לנתב"ג

חוסר מזל הוא כנראה עניין מתמשך: טיסת ארקיע לברצלונה ועליה 150 מנויים ותיקים של מפעל הפיס שלא זכו מעולם בפרסים משמעותיים, הפכה אתמול לסיוט צרכני.

מנויי הפיס חסרי המזל ועוד כ-150 נוסעים "רגילים" חשבו שהם ממריאים לחופשה בעיר הספרדית הנהדרת, אתמול בשעה 16:30. עם כניסתם למטוס, ציפתה להם הודעה מרירה: עליהם להישאר במטוס שלוש שעות עקב ציפייה לאישורי טיסה. אחרי כחצי שעה שמחו הנוסעים לשמוע כי המטוס עומד, בכל זאת, להמריא. אבל, זו הייתה רק ההתחלה.

בעוד המטוס לברצלונה משייט מעל קפריסין, הודיע הטייס לנוסעים כי התגלתה בעיה במנוע, שמחייבת חזרה לנתב"ג. יתרה מזו: לפני החזרה לנתב"ג, הודיע הטייס, ניאלץ לחוג במעגלים בשמיים כשלוש שעות כדי לשרוף דלק.

מאות הנוסעים העצבניים והמותשים נחתו בשעות הערב המוקדמות בנתב"ג, שם לא חיכה להם, לפי טענות של כמה מהם בגלי צה"ל היום, מערך תמיכה של חברת ארקיע. נציגים זוטרים של חברת התעופה פשוט אמרו להם, לטענתם: הטיסה תצא רק מחר בבוקר, נתראה אז. מלון? פיתרון ללילה? נאדה. חשוב להדגיש, בהקשר זה, כי בארקיע טוענים אחרת (ראו תגובת החברה למטה).

בשלב זה גברה התמרמרות הנוסעים, שחלקם הזמינו חבילות נופש הכוללות גם מלון בברצלונה - חבילות שמן הסתם פורקו או נפגעו מעצם העיכוב בטיסה.

מספיק? מתברר שלא. עם הגיעם של הנוסעים הבוקר, נודע להם שהטיסה נדחית שוב, הפעם ל-11:00 - והפעם עם מטוס חליפי מחברת אל על.

בארקיע מאשימים בפיאסקו את אל על, שאחראית על תחזוקת המטוס שבמנועו נמצאה התקלה. באל על טוענים כי הציעו לארקיע מטוס חליפי כבר אתמול בערב, בארקיע מכחישים טענה זו.

מארקיע נמסר היום: "בשל תקלה טכנית וכדי להבטיח את בטחון הנוסעים, המטוס שהמריא לברצלונה חזר על עקבותיו. הנוסעים שוכנו בבית מלון וקיבלו ארוחת לילה וארוחת בוקר, ונערכים להמראה בשעה 11:30 במטוס חלופי. נוסעים שהחליטו לוותר על הטיסה יקבלו החזר מלא ומי שהזמין את החופשה דרך ארקיע יקבל את הפיצוי היחסי על הזמנת רכב או מלון. זאת בנוסף לעיכובים בשדות התעופה הבינלאומיים הנגרמים עקב הענן הוולקני".

דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע, אמר היום לגלי צה"ל: "כל ההנהלה טיפלה אתמול בנוסעים, הם לנו במלון. באופן חד משמעי - זה לא היה רק אחרי שהנוסעים צעקו. אני יכול להגיד לך ששעתיים אחרי הנחיתה קיבלו אותם במלון כולל ארוחת לילה קלה וארוחת בוקר והעבירו אותם לשדה" - אמר הבוקר (ב') דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע, בשיחה עם גלי צה"ל.

"חד משמעית, הפעולה של הפניית הנוסעים לבתי מלון נעשתה ביוזמתנו ובלי לחץ של הנוסעים. הם הועברו ללא קשר, ויותר מזה: הטייס הודיע שמעבירים אותם לבתי מלון ושמי שלא רוצה - יקבל פיצוי בדיוטי פרי", אמר מחלב והוסיף: "אין נוסע אחד שאמרו לו שלא יקבל את כל הכסף חזרה עד הדולר האחרון. נוסע שאיבד לילה במלון קיבל זיכוי חלקי. הנוסעים והבטיחות אצלנו הם מעל לכל", סיכם.

ממפעל הפיס נמסר: "טיסתם של 70 זוגות מנויי פיס שהיו אמורים לטוס לחופשה חלומית בת שבוע ימים בברצלונה התעכבה בשל תקלות טכניות בטיסת ארקיע. מדובר בטיסה מסחרית רגילה שמנויי מפעל הפיס היו אמורים להצטרף אליה ולטוס בה. למפעל הפיס אין קשר להחלטת ארקיע".

"יחד עם זאת, הרבה מעבר להתחייבויותיו, מפעל הפיס איפשר למנויים שהיו מעוניינים בכך לבטל את הנסיעה ולקבל חופשה אחרת במועד אחר בעתיד. בארבע השנים האחרונות מגריל מפעל הפיס מידי חודש 75 חופשיות זוגיות חלומיות לברצלונה בכל הקשור לפיס הרי שהחופשות הכוללות טיסות, ליווי צמוד, ביקור באתרים ומופע פלמנקו ואטרקציות נוספות זוכות לשבחים רבים של הזוכים המאושרים לאחרונה החל מפעל הפיס לשלוח זוכים לחופשות מרהיבות בריו דה ז'נרו, ברזיל, הכוללת שהות ברמת 5 כוכבים מכל הבחינות, שגם הן זוכות לשבחים מצד הנוסעים".