"לא מוכן שהכסף שלי יממן שריפת דגלי ישראל והפגנות על קברים"

יוזם החרם על בד"ץ העדה החרדית לערוץ 10: "הייתי שותף כבר לתנועה אחת שהצליחה - הקמת גדר ההפרדה - כי העיתוי היה נכון. מקווה שגם הפעם יצליח לי, כי גם הפעם זה בעיתוי נכון" ■ "לא עומד מאחוריי גוף פוליטי"

"הייתי שותף כבר לתנועה אחת שהצליחה - הקמת גדר ההפרדה - כי היא היתה בעיתוי הנכון. אני מקווה שגם הפעם יצליח לי, כי גם הפעם זה בעיתוי הנכון" - כך אמר אמש (ב') מיקי לפיד, יוזם החרם נגד מוצרים עם אישור "בד"ץ העדה החרדית", בראיון ל"לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10.

לפיד אמר בתוכנית: "לא עומד מאחוריי כל גוף פוליטי. מה שהדליק אותי היו הקברים באשקלון, כמה ימים אחר-כך חרדים שרפו דגל ישראל, ואז זה קפץ לי בבטן, משם לראש ומשם לאינטרנט, והתגובות היו מטורפות. לא ידעתי הרבה על העניין הזה לפני שהתחלתי להתעסק בו, היום אחרי מאות ואלפי תגובות אני יודע הרבה מאוד על הנושא".

לפיד ציין כי "בד"ץ העדה החרדית", לכשעצמו, לא מפריע לו. "מה שמפריע לי זה מה העדה החרדית עושה עם עודפי הכספים שמצטברים אצלה עקב האופרציה הכלכלית העצומה הזאת. החיובים שלהם ליצרנים יותר גבוהים, והמשכורות אצלם בארגון יותר נמוכות. אז לאן הולך הההפרש הזה? אז אני לא יודע, לא פתחתי כאן במחקר, אני בעסק הזה 10 ימים, אבל קראתי את נחום ברנע וקראתי את וויקיפדיה, והם כותבים שהכסף הולך לשריפת דגלים ולהפגנות, בין השאר הפגנות על הקברים באשקלון. אני לא רוצה שכסף מהכיס שלי יעבור לפעולות האלה דרך יצרני המזון".

בשלב זה נשאל לפיד על-ידי ירון לונדון האם בכוונתו לאיים על תנובה, וענה כי "תנובה דווקא נותנת פיתרון מצוין" (מוצרי תנובה עם "בד"ץ העדה החרדית" נמכרים רק לאוכלוסייה ייעודית ולא לציבור הרחב). "אבל אני שואל", המשיך לפיד, "למה שאסם ונביעות לא יעשו את אותו דבר? ואלו רק שתי דוגמאות".