אמות במגעים עם גב ים לרכישת מגרש נייר חדרה בת"א

המגרש, בשטח 7.6 דונם, מיועד לבניית 15 אלף מ"ר משרדים, ושוויו כ-60 מיליון שקל ■ אין זה שיתוף הפעולה הראשון בין דנקנר וחץ ■ באוקטובר 2007 רכשו נכסים ובנין ואמות השקעות את קניון קרית אונו מידי חברת אזורים, תמורת 830 מיליון שקל

האם צפוי שיתוף פעולה בתחום הנדל"ן למשרדים בתל אביב בין חברת גב ים מקבוצת נכסים ובנין IDB שבשליטת נוחי דנקנר, וחברת אמות השקעות, שבשליטת נתן חץ? ל"גלובס" נודע כי אמות השקעות היא החברה שמנהלת מגעים יחד עם גב ים לרכישת המגרש של נייר חדרה, גם היא בשליטת דנקנר, בגבול תל אביב-גבעתיים תמורת כ-60 מיליון שקל.

כזכור, נייר חדרה וגב ים דיווחו לבורסה לפני כשבועיים על מגעים למכירת מגרש תעשייתי של נייר חדרה בשטח 7.6 דונם ברחוב תוצרת הארץ, לידי גב ים וצד ג', שזהותו לא נחשפה. כעת מתברר כי אותו צד ג' היא חברת אמות השקעות.

סמוך למגרש של נייר חדרה , בדרך השלום 5, מחזיקה אמות השקעות בקרקע בת כ-3 דונם, עליה בנוי מבנה חד-קומתי אותו היא משכירה לגורמים אחרים. אמות השקעות מחזיקה בזכויות החכירה מעיריית תל אביב לקרקע זו עם אופציה להארכה, כשזכויות הבנייה העדכניות לקרקע הן בשיעור של כ-200% בנייה למשרדים, בתוספת 35% מהשטח העיקרי בייעוד לשטחי שירות.

במידה שייחתם ההסכם מול נייר חדרה לרכישת המגרש בתוצרת הארץ, צפויות גב ים ואמות השקעות לשתף פעולה בבניית מבנה בייעוד למשרדים. אמות השקעות בחנה כבר בעבר אפשרות לשיתוף פעולה עם חלקות שגובלות במגרשה בדרך השלום לצורך הגדלת זכויות הבנייה, או לבניית בניין משרדים לפי זכויות הבנייה הקיימות.

המגרש של נייר חדרה בתוצרת הארץ שימש בעבר כמפעל לייצור נייר. מדובר בקרקע אותה חוכרת נייר חדרה מעיריית תל אביב לפי הסכמי חכירה בתוקף עד 2059. החברה חתמה ב-2002 על הסכם בהיקף של 29 מיליון שקל עם העירייה להארכת זכויות החכירה במגרש, במסגרתו התאפשר לנייר חדרה להקים במקום מבנה משרדים בשטח של 23-26 אלף מ"ר בהתאם לאישור רשויות התכנון.

אין זה שיתוף הפעולה הראשון בין דנקנר וחץ. באוקטובר 2007 רכשו נכסים ובנין ואמות השקעות את קניון קרית אונו מידי חברת אזורים, תמורת 830 מיליון שקל.

מגרש של אמות השקעות בדרך השלום בת
 מגרש של אמות השקעות בדרך השלום בת