אודי אנג'ל מבקש לקנות את מניות אביב גלעדי ברשת

הפעיל את זכות הסירוב לעסקת פולאר-גלעדי ■ אנג'ל מחזיק במקסימום המניות שמתיר החוק, אך במשרד התקשורת בוחנים להוציא הוראת שעה בנושא

אודי אנג'ל הפעיל את זכות הסירוב שלו לעסקת פולאר-גלעדי והביע את כוונתו לרכוש את מניותיו של אביב גלעדי בזכיינית ערוץ 2 רשת. ל"גלובס" נודע כי אנג'ל הודיע כי יקנה את המניות באותם התנאים שהוצעו לחברת פולאר תקשורת , זאת למרות שלפי שעה הוא מחזיק במקסימום המניות שמאפשר לו החוק - 51%.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", במשרד התקשורת בוחנים הוצאת הוראת שעה בנושא על מנת לאפשר לאנג'ל להחזיק ב-70% ממניות החברה.

אם אנג'ל ייקח על עצמו את תנאי העסקה שנרקמה בין אביב גלעדי לרשת, הוא ירכוש ב-1 שקל את מניותיו של גלעדי וייטול על עצמו את הערבויות שגלעדי העביר לרשות השנייה על סך 6 מיליון שקל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בשבוע האחרון דרשה רשת עצמה, בצעד יוצא דופן, מפולאר ומאביב גלעדי ואודי רקנאטי, סכום של 5 מיליון שקל שאותו היא ביקשה כהלוואת בעלים ושטרם הועבר. על-פי רשת, מדובר באי-עמידתם של בעלי המניות בהתחייבויותיהם כלפי הזכיינית.

ל"גלובס" נודע כי בקרב בעלי המניות שקיבלו את המכתב היו שהביעו תמיהה לנוכח המכתב של רשת, בטענה כי אין היא זו שמחלטת ערבויות שניתנו לרשות השנייה, אלא מועצת הרשות עצמה. במכתב שהעביר עו"ד מצדו של גלעדי בחזרה לזכיינית, הוא כותב כי בעל המניות "יפעל על-פי החוק".

אביב גלעדי מחזיק בימים אלה ב-20% ממניות רשת, ועל-פי חוק איסור הבעלויות הצולבות הוא מחוייב למכור את מניותיו, זאת בשל אחזקותיו בטלוויזיה הרב-ערוצית. גלעדי ופולאר תקשורת אינם מזרימים את חלקם בהלוואת בעלי המניות שרשת ביקשה, לאחר שאודי אנג'ל ומיכאל שטראוס, כבר העבירו החודש 10 מיליון שקל מתוך 15 שהתבקשו.

אביב גלעדי ופולאר תקשורת סירבו להגיב. אודי אנג'ל סירב להגיב לידיעה.