"מחירי הדירות נעצרו; הרבה מאוד משקיעים יוצאים מהשוק"

כך אומר יעקב רויטר, מנהל תחום משכנתאות במזרחי-טפחות ■ אתי לנגרמן, מנכ"ל בנק דיסקונט למשכנתאות, מעריכה כי השוק לא יוצף בדירות בשל בריחת המשקיעים

מחירי הדירות במגמת התייצבות, כך עולה מפאנל שנערך היום (ב') במסגרת תערוכת בילדינג 2010 של מרכז הבניה הישראלי בהנחייתו של דרור מרמור, עורך מוסף הנדל"ן של "גלובס". "להערכתי מחירי הדירות נעצרו, כרגע אני לא רואה עלייה במחירים", אמר בכנס יעקב רויטר, מנהל תחום המשכנתאות בבנק מזרחי-טפחות.

לדבריו, בחלק מהאזורים ניכרת כבר ירידת מחירים: "הרבה מאוד משקיעים יוצאים מהשוק. גם תושבי חוץ הפכו להיות שחקן פחות משמעותי בשוק".

עם זאת, אתי לנגרמן, מנכ"ל בנק דיסקונט למשכנתאות, אמרה כי אינה צופה שהשוק יוצף בדירות בשל בריחת המשקיעים. לדבריה, ירידת מחירי הדירות לא תהיה דרסטית.

לדברי ארז כהן, יו"ר לשכת השמאים, יש להגדיל את היצע הדירות באזורי הביקוש על ידי פינוי מחנות צה"ל, פינוי מסיבי של קרקעות חקלאיות ורפורמה בתכנון.

ערן רולס, מנכ"ל משותף במרכז הבנייה, אמר כי כביש 6 קרב את הפריפריה למרכז הכלכלי: "המדינה צריכה להמשיך לספק קרקעות בפריפריה והשוק יעשה את שלו. נראה יותר זוגות צעירים ובורגנים עוברים לפריפריה. אפשר לרכוש בתים גדולים ב-1.3 מיליון שקל, אבל ה'עדר' טרם גילה את זה".

איל הנדלר, מנכ"ל חברת הבנייה ב.יאיר, תקף את הרשויות באומרו כי "לממשלה אין תוכנית עבודה מסודרת; אם היו מתאחדים היו מצליחים אולי להזיז משהו. ראשי ערים ובעיקר מהנדסי הערים מעכבים את שחרור המקרקעין. יש עיכובים גדולים במתן היתרים. בוועדות התכנון אתה נתקל בהרבה מאוד קשיים. לא ייתכן שאין מסלול ירוק לפרויקטים בני יותר מ-100 יחידות דיור".