עלות נסיעת שקלאר למונדיאל בדרום אפריקה: 12 אלף שקל

הנסיעה מעוררת המחלוקת של מנכ"ל רשות השידור גררה פנייה של אומ"ץ למבקר המדינה ■ שקלאר ייפגש בדרום אפריקה עם מנהלי גופי שידור מרחבי העולם ■ רשות השידור: "שקלאר צימצם למינימום את הוצאות הטיסה והשהייה"

עלות נסיעתו מעוררת המחלוקת של מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, למונדיאל בדרום אפריקה היא 12 אלף שקל. מדובר בסכום נמוך משמעותית מעלות מקובלת של שהייה בת שבוע ביוהנסבורג.

שקלאר יצא לסדרת פגישות במסגרת אירועי הגביע העולמי באפריקה, ובין היתר הוא ייפגש עם מנהלי גופי שידור מרחבי העולם.

נסיעתו של שקאלר, שאושרה על-ידי ועדת הנסיעות בוועד המנהל של הרשות, גררה פנייה של עמותת אומ"ץ למבקר המדינה.

המשלחת הישראלית של רשות השידור מונה 19 אנשי צוות בלבד, ובכללם גם אנשי זכיינית ערוץ 2 רשת המשדרים עבור ערוץ 1 לעיתים, אולם שהייתם שם ממומנת על-ידי הזכיינית.

כמו כן נודע כי צוותי "צילומי הצבע" שבו לישראל לאחר תקופה מקוצרת ולא נשארו למהלך תקופת המונדיאל כולה.

איש "קול ישראל", ירון דקל, המשדר בימים אלה מדרום אפריקה את תוכניתו "הכול דיבורים", יצא לדרום אפריקה על חשבון כיסו הפרטי. לאחר שהגיע לשם הוחלט לשלבו בשידורי רשת ב' מאירוע הספורט המשמעותי.

מרשות השידור נמסר כי "תחרות גביע העולם בכדורגל (מונדיאל) היא אירוע תקשורתי והפקתי מן המדרגה הראשונה. מנכ"ל רשות השידור יוצא לדרום אפריקה במסגרת תפקידו וחובתו הציבורית, ואמור להיפגש שם עם מנהלים של גופי שידור מן העולם כולו וכן עם נציגי פיפ"א, נציגי הרכש של איגוד השידור האירופי ונציגי אופ"א. כמו כן יסייר באולפני הטלוויזיה של גופי שידור מהעולם כולו המתמודדים עם המשימה הכבדה של שידורי המונדיאל. המנכ"ל צימצם למינימום את הוצאות הטיסה והשהייה בדרום אפריקה".