פגעו, ברחו ויצאו בזול: 3 שנות מאסר לדורסי הילד שהפך לצמח

ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון עם בני-הזוג שדרסו והפקירו את הנער אמיר בלחסן, שהפך לצמח כתוצאה מהתאונה ■ פנינה תורן ועומרי נעים ירצו 3 שנות מאסר בפועל - למרות שהעונש המרבי על עבירה זו הוא 9 שנות מאסר

בני-הזוג שדרסו ילד וברחו קיבלו עונש מופחת: בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה מסר הבוקר (ב') את החלטתו בעניין הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבני-הזוג פנינה תורן ועומרי נעים, שהפקירו את הנער אמיר בלחסן לאחר שנפגע ממכוניתם ונמלטו - והחליט לגזור עליהם עונש מופחת של 3 שנות מאסר בלבד.

בהחלטתו ציין השופט זכריה כספי כי אחד מהשיקולים שלו בבואו לאשר את הסדר הטעון היה הטיעון כי השניים לא בהכרח אשמים בתאונה עצמה שבה נפגע בלחסן בן ה-13. זאת, לעומת ראיות לכך שהפקירו אותו במקום התאונה.

עם קבלת ההחלטה פרצה מהומה בבית המשפט. בני משפחתו של בלחסן התקשו להשלים עם קלות גזר הדין ופרצו בבכי באולם בית המשפט. סבו של בלחסן, שהיה נסער מאוד מההחלטה, התפרץ לעברו של הנהג הדורס ואיחל לו: "הלוואי שלא יהיו לך נכדים". בתום הדיון ציינו בני המשפחה כי הם מתכוונים לערער על קלות העונש.

לפני כשבועיים פרסמנו כאן לראשונה את הסדר הטיעון, שלפיו ירצו בני-הזוג 3 שנות מאסר בפועל, למרות שהעונש המרבי על עבירה זו הוא 9 שנות מאסר. כזכור, זמן קצר לאחר התאונה הקשה, השניים נתפסו כשהם יושבים במסעדה, לאחר שרחצו את מכוניתם מכתמי הדם.

האם: "מדוע מקלים עמם?"

מוניקה בלחסן, אמו של אמיר, התקשתה להתמודד עם האפשרות שדורסי בנה לא יקבלו את העונש המקסימלי. הבוקר היא ניגשה למיטתו של אמיר וסיפרה לו כי היא הולכת לבית המשפט ומקווה לחזור משם עם עונש ראוי.

בדיון שנערך לפני כשבועיים ביקשה משפחת בלחסן מהשופט שלא לקבל את הסדר הטיעון ולהחמיר את עונשם של הדורסים. "אנחנו מתנגדים להסדר, לא מסכימים להקלה עם הפוגעים ולא מסכימים להתחשבות בו. העונש המרבי על העבירה הוא 9 שנות מאסר. מצאו אותם באותו היום במסעדה. ההתנהגות שלהם שערורייתית. מדוע מקלים עמם?", שאלה אמו של בלחסן עם היוודע דבר ההסדר המתגבש.

"נותנים לגיטימציה לנהגים שהשאירו ילד מדמם על הכביש וברחו"

לפני כשנה, ביום האחרון של החופש הגדול, נסע בלחסן על הקורקינט שלו ביהוד, כשפנינה ועומרי מאירי דרסו אותו וגרמו לו להפוך לצמח עד עצם היום הזה. במקום לעזור לילד שהתבוסס בדמו הם שבו הביתה, ניקו את כתמי הדם, ובאותו היום אף צולמו במסעדה.

כתב האישום המקורי שהוגש נגדם כולל עבירות של הפקרה ושיבוש הליכי משפט. בנוסף עומרי נעים, שנהג גם הוא ברכב לאחר התאונה, נאשם בנהיגה ללא רישיון בתוקף.

מעמותת אור ירוק נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "הקלות הבלתי נתפסת שנוהג בית המשפט כלפי הנאשמים בתאונת הפגע וברח של אמיר בלחסן לא תעלה על הדעת; בשבועות האחרונים אנו עדים לכך שתאונות הפגע וברח אינן רעה חולפת, אלא מגפה המתפשטת בחברה הישראלית. בפסק הדין היום פוגע בית המשפט בכוח ההרתעה במלחמה בתאונות הדרכים, ולמעשה נותן לגיטימציה לנהגים שהשאירו ילד מדמם על הכביש וברחו".