מכירות הטלפונים הסלולריים הצליחו לגדול ברבעון השני של השנה ב-14.5% - כך עולה ממחקר של חברת הייעוץ IDC.
ברבעון השני של 2010 נמכרו קרוב ל-317.5 מיליון טלפונים סלולריים בעולם, לעומת 277.2 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד.
לפי IDC, במחצית הראשונה של 2010 נמכרו כבר 620.6 מיליון טלפונים לעומת 523.5 מיליון - עלייה של 18.5% לעומת המחצית הראשונה של 2009.
"שוק הטלפונים הסלולריים ממשיך להפגין התאוששות מרשימה במהלך הרבעון השני של 2010" אומר אורן רביב, אנליסט בכיר לטכנולוגיות חדשות ב-IDC. "בתקופה זאת גדלו מכירות המכשירים בעיקר הודות לעלייה בביקוש לטלפונים חכמים וגידול במספר הטלפונים הנמכרים על-ידי יצרניות מחוץ לחמישייה המובילה, כמו אפל ומוטורולה".
נוקיה, השומרת עדיין על המקום הראשון, עומדת בפני האתגרים המציבים לה יצרניות הטלפונים החכמים, כגון אפל ו-RIM, יחד עם שורה של יצרניות סיניות המציעות מכשירים זולים המתאימים לשווקים מתפתחים. נוקיה מחזיקה בנתח שוק של 35% ברבעון השני של 2010, לעומת 37.2% ברבעון המקביל אשתקד.
בניגוד לנוקיה, סמסונג דווקא מבצעת עלייה קלה בנתח השוק שלה מ-18.9% ברבעון השני של 2009 ל-20.1%.
חברת LG, המדורגת במקום השלישי, מבצעת גם היא ירידה קלה בנתח השוק שלה מ-10.8% ל-9.6%. חברת RIM, הנמצאת במקום הרביעי, מבצעת עלייה מ-2.9% ל-3.5%.
את החמישייה סוגרת סוני אריקסון עם 3.5% לעומת 5% ברבעון המקביל אשתקד. גם ברבעון הקודם סוני אריקסון ו-RIM שמרו על אותו נתח שוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.