המו"מ הופסק: HOT ו-yes לא ירכשו סרטים במשותף

שני הצדדים ימשיכו לנהל מו"מ בנפרד מול אולפני הסרטים בחו"ל ■ מי שביקשה בעיקר להוביל את השינוי היתה חברת הכבלים HOT תחת ניהולו של פטריק דרהי

HOT ו-yes לא ירכשו סרטים במשותף. ל"גלובס" נודע כי שני הגופים הפסיקו את המשא-ומתן ביניהם ליצירת גוף שינהל את רכישת הסרטים במשותף, ולפי שעה לא נראה כי הוא עומד להתחדש בקרוב.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", חברת yes ביקשה להוביל את קניית התכנים, בעוד HOT רצתה להבטיח כי הרכש יבוצע על-ידי גורמים חיצוניים. הנחת היסוד היתה כי ממילא בסופו של דבר המייג'ורים - האולפנים האמריקניים הגדולים - מוכרים לשתי החברות את אותם סרטים, אולם המחירים שהגופים משלמים עדיין מופקעים.

בישראל, באופן יחסי, ההוצאה על רכש סרטים גבוהה לעומת המקובל במדינות אחרות. החברות הגישו מוקדם יותר השנה בקשה להיתר מרשות ההגבלים העסקיים על מנת לנהל משא-ומתן ביניהן, ולאחר שקיבלו אישור ניסו להגיע להבנות. מטרת המהלך היתה להפחית בעלויות רכש הסרטים שנוצרות מהתחרות בארץ.

מי שביקשה בעיקר להוביל את השינוי היתה חברת הכבלים, זאת במיוחד לאור העובדה שבעל השליטה החדש בחברה, פטריק דרהי, חותר להפחתה של הוצאות התוכן.

עם זאת, ב-yes, המתהדרת בתוכן הרכש שלה במשך שנים, ביקשו לשמור על התפיסה הזו והתקשו לשתף פעולה, מה גם שעסקאות הרכש לא אחת מתפרסות מעבר לסרטים בלבד, ונרכשות חבילות הכוללות גם סדרות. גם כניסתה של yes לעולם ה-VOD משנה את התפיסה של שני הגורמים בנושא.

בשתי החברות סירבו להתייחס לידיעה.