צפו בפרובוקציה השיווקית היומית: מלצריות אגאדיר בחדר השינה

רשת ההמבורגרים דיווחה על הוצאת לוח שנה ובו תמונות של מלצריות הרשת ■ האם הן מצולמות בעבודתן, מביאות המבורגר עסיסי לעוד לקוח רעב? לא בדיוק ■ צפו בתמונות

רשת ההמבורגרים אגאדיר מקדמת את עסקיה בדרכים ייחודיות. הרשת הודיעה היום (ב') כי תפרסם לוח שנה בו מצולמות מלצריות מהרשת.

האם המלצריות מצולמות בעבודתן, מביאות המבורגר עסיסי ללקוחות רעבים? לא בדיוק. לפי אגאדיר, "הרשת, המשיקה מדי שנה קלנדר ייחודי לקהל לקוחותיה, בחרה הפעם לצלם את מלצריות הרשת בסביבה הטבעית הקרובה להן ביותר - חדר השינה..."

להלן כמה מהתמונות המופיעות בלוח השנה:

לוח השנה יוצא, לפי אגאדיר, במהדורה מוגבלת לאספנים, פרי שיתוף-פעולה עם מותג האופנה American Apparel, בצילומים של צלם האופנה דודי חסון. הלוח, לפי הודעת אגאדיר, ניתן במתנה לכל המזמין ארוחה בכל אחד מ-7 סניפי הרשת במהלך ספטמבר.

"פרובוקציה פתטית"

נורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה ל"גלובס" בתגובה: "שימוש בגוף האשה בפרסומות היא סוגייה שעליה אנחנו נדרשות לתת את הדעת פעם אחר פעם. הניסיון ליצור פרובוקציה באמצעות שימוש פתטי וצפוי בגוף האשה למכירת בשר הוא מקומם. כולי תקווה שהמלצריות המשתתפות בקמפיין לפחות דרשו וקיבלו שכר הוגן עבור שירותי הדוגמנות שסיפקו מעבר לתפקידן כמלצריות, ואני מקווה מאד שהן לא נאלצו לעשות זאת על מנת לשמור על מקום עבודתן".

ד"ר אסתר עילם, ממקימות התנועה הפמיניסטית בישראל ואחת מדמויות המפתח במאבק הפמיניסטי, אמרה ל"גלובס": "זה לא דבר חדש במסעדות - או שהשמות של מאכלים הם פורנוגרפיים, או שיש כיתובים מקוממים על החולצות של המלצריות. זה נעשה כבר שנים".

"מרוויחות מהמחאה"

לדברי עילם, "תמיד יש מחאות, אבל הבעיה היא שהמסעדות מרוויחות מהמחאות שלנו. הן עושות את זה כפרובוקציה כדי שנגיב - ואנחנו מוצאות את עצמנו במלכוד. הפתרון היחיד הוא נקיטת כל הפעולות שיגרמו להן להפסיק עם זה - כמו הפגנות מול המקום והגשת תביעות משפטיות. ניצור תדמית שלילית למקום בצורה כזאת שזה לא ישתלם להן".

עילם מספרת על אחד המקרים שבו מנה באחת המסעדות קיבלה שם שהיא מכנה 'פורנוגרפי'. "בסופו של דבר ניצחנו", היא אומרת.

- ומה אתן מתכוונות לעשות עכשיו בנוגע ללוח השנה הזה?

"אבדוק עם הארגונים האחרים ונתארגן לפעולה. לא נשתוק על דבר כזה. נעשה את כל הפעולות כדי להביא לחרם על הרשת. נקרא לציבור לא להגיע לשם. כדי להצליח צריכה להיות מחאה - אבל מאד מתמידה, אפקטיבית ויוצרת תדמית שלילית למקום. אחרת הם ינצלו את זה לפרסום. אם נעשה משהו שילחיץ אותם, יש סיכוי שהם יפסיקו".

"גאים במלצריות"

איתן טרבלוס, בעלי רשת אגאדיר, מסר בתגובה: "אגאדיר גאה במלצריות העובדות ונמצאות בחזית העשייה של מסעדות הרשת. צילומי משפחת אגאדיר הנם מסורת רבת שנים כהוקרה לעבודתן המסורה, וזאת במקום להוביל קמפיינים פרסומים על-ידי דוגמניות מקצועיות".