בר רפאלי בג'ינס

מה סוד הקסם בפרסומת של פוקס, שבה בר ונועם שרים את "FOREVER YOUNG"?

אנשים בעולם בכלל ובישראל בפרט אוהבים נוחות, פשטות, "להרגיש בבית". רובנו מחכים כל יום לרגע שבו נגיע הביתה, נחלוץ נעליים, נפשוט את החליפה או את הבגדים הרשמיים ונעבור לקז'ואל. יש משהו בקז'ואל הזה שנותן לנו להרגיש הכי טוב עם עצמנו.

ברשת האופנה פוקס הבנו כבר מזמן שאין צורך לרדוף אחרי טרנדים אופנתיים, אשר מתחלפים חדשות לבקרים, ושבעצם טי-שירט וג'ינס הם הכי יפים. בראייה השיווקית שלי אני מתחברת למה שאמר לאונרדו דה וינצ'י: "הפשטות היא פסגת התחכום".

לקראת עונת החורף הקרובה חידדנו עוד יותר את המיצוב של המותג ויצאנו בקמפיין המעביר את המסר: BASIC IS BEAUTIFUL - היופי הוא בפשטות.

כשישבנו בפגישות אסטרטגיה עם משרד הפרסום זרמון-גולדמן, אשר מלווה אותנו במקצועיות רבה זה שנים, חשבנו איך נוכל להעביר מסר של קז'ואל-בייסיק, ושהוא באמת יהיה בייסיק.

הבנו שלא ניתן להעביר מסר של פשטות ולצאת בקמפיין גרנדיוזי. יחד עם זאת, היה לנו ברור שהקהל רוצה לראות משהו אחר, היות שהרגלנו אותו זה שנים שהקמפיינים שלנו הם חדשניים, כאלה שלא רואים כל יום על המסך.

משרד הפרסום הפתיע גם הפעם ברעיון מקורי ונועז - פרסומת בפורמט ה"ליפסינק". אתר YouTube מוצף בסרטונים של גולשים מכל העולם, שרים שירים ונהנים מהחיים. לקליפים האלה יש מיליוני צפיות. כמה פשוט ככה יפה.

לאחר שראינו מספר דוגמאות מהעולם לסרטונים בקונספט הזה - פשוט התאהבנו. החלטנו לקחת את שני הפרזנטורים שלנו, בר רפאלי ונועם טור, ולצלם אותם בבית, לבושים בג'ינס ובטי-שירט, מרגישים הכי נוח, הכי טבעי, ושרים את מילות השיר "FOREVER YOUNG".

הפרסומת צולמה בטייק אחד (מובן שהיו הרבה טייקים לבחור מתוכם), ללא עריכות, כדי ליצור פרסומת הכי אותנטית לפורמט הליפסינק המוכר. בחדר העריכות צפינו בטייקים הנבחרים, והיות שלא היה פשוט לבחור, בחרנו במספר ורסיות, דומות אך שונות, המייצרות גיוון על המסך.

פוקס משקיעה בקמפיינים שלה. היינו וצילמנו בלוקיישנים אטרקטיביים בכל העולם, ביניהם בתאילנד, ברזיל, ניו-יורק ולונדון. דווקא הקמפיין הנוכחי, הפשוט ביותר, הלא מתחכם, שצולם בישראל, קוצר הרבה מחמאות ונמצא בלב הקונצנזוס.

בכל מקום שומעים את שיר הנושא, והפרסומת הפכה לשיחת היום ברשתות החברתיות ובתקשורת. לא הופתענו לגלות כמה ימים לאחר עליית הקמפיין כי ברשת כבר נמצאים קליפים המחקים את הפרסומת. מתברר שזה אחד הקמפיינים היותר מוצלחים של פוקס.

אחד האתגרים העומדים היום בפני כל מנהל שיווק ופרסום הוא ליצור בולטות על המסך במבול הפרסומות הקיים. הפרסומת הצליחה לבלוט למרות הפשטות שלה, או אם נרצה לדייק - בזכות הפשטות שלה. היא הוכיחה שעם קצת יצירתיות והבנה של הקהל שלך, ניתן ליצור אפקטיביות גבוהה בעלות יחסית נמוכה.

אני מניחה שזהו אחד מהקמפיינים הבודדים, שבו המרכיב העיקרי בעלות ההפקה הוא עלות זכויות השיר. מתי בפעם האחרונה יצא לכם לראות פרסומת שרובה תקריב עם מינימום תזוזה? ואל תשכחו שמדובר בפרסומת לחברת אופנה.

הצלחנו להעביר את מסר הקז'ואל-בייסיק בלי להראות קולקציה, בלי דוגמניות צועדות על המסלול ובלי להתבייש לומר: BASIC IS BEAUTIFUL.

* הכותבת היא סמנכ"לית השיווק של רשת האופנה פוקס.