רשות ההגבלים מתנגדת לערוץ חדשות משותף ל-HOT ו-yes

רשות ההגבלים העסקיים ומשרד המשפטים ביקשו הבהרות לגבי הערוץ ■ עם זאת, במועצת הכבלים והלוויין לא נסוגו לחלוטין מהרעיון, וייתכן כי יימצא מוצא שאינו כולל שינוי חקיקה

התנגדויות בלשכת הממונה על ההגבלים העסקיים ובמשרד המשפטים לערוץ חדשות משותף לכבלים וללוויין. בהתייעצויות שהיו לפני החגים בין מועצת הכבלים והלוויין בראשותו של ניצן חן ובין גורמים בלשכות הממונה והמשרד, קבלו הגורמים על הרעיון שבשיתוף-הפעולה בין HOT ל-yes ודרשו עוד הבהרות לגבי הנושא.

עם זאת, נראה כי במועצת הכבלים לא נסוגו לחלוטין מהרעיון, וייתכן כי יימצא מוצא שאינו כולל שינוי חקיקה שיאפשר את הקמת הערוץ.

ל"גלובס" נודע כי הסיבה שבגינה התנגדו לנושא ברשות ההגבלים היא העובדה שמדובר בשוק בו יש שני שחקנים בלבד, ועל כן שיתוף-פעולה ביניהם עלול להיות בעייתי.

גם במשרד המשפטים נשמעו מחאות, בעיקר על רקע הבעלויות בשוק הרב-ערוצי - במיוחד לאור העובדה כי אחד מבעלי המניות בחברת הכבלים HOT הוא נוני מוזס, אשר מחזיק בעיתון "ידיעות אחרונות", ובמשרד רואים בעייתיות בעובדה שיחזיק גם בערוץ חדשות.

עם זאת, מודל אפשרי לערוץ חדשות אשר יהווה תשובה לקובלנות הוא גוף הפקה חיצוני שיפעיל וינהל את הערוץ, כאשר לכבלים וללוויין לא תהיה בעלות ברורה עליו, אלא נגיעה מסוימת שתוגדר מראש.

במצב כזה גם לחברות החדשות הקיימות - 2 ו-10 - תוכל להיות נגיעה בערוץ, אולם לא בעלות עליו, על מנת לאפשר ריבוי דעות ופלורליזם. כמו כן, הובהר למשרד המשפטים כי מבנה השוק השתנה, וכי "ידיעות אחרונות" אינו מהווה את המונופול שהיווה בתחום התקשורת כאשר חוקי הבעלויות הצולבות נהגו.

בימים הקרובים צפוי ניצן חן לקבל החלטה באשר למודל ערוץ החדשות, וזה אף עשוי לצאת לפועל כבר בחודשים הקרובים. בין האפשרויות הניצבות בפניו יש גם יציאה למכרז על ערוץ חדשות ייעודי, אשר לא יהיה קשור בכבלים ובלוויין. נוסחה זו נתקלת בהתנגדות, שכן היא נחשבת לא כלכלית.

בכל מקרה, כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", המתכונת המדוברת היא של ערוץ שישלב בתוכו פרסומות. חן ייאלץ לתת תשובה לשאלה אם ערוץ שיהיה קשור בכבלים ובלוויין ייאלץ גם לעלות לשירות הטלוויזיה הדיגיטלית.

במועצת הכבלים והלוויין סירבו להגיב.