תו "אמון הציבור" נשלל ממחסני חשמל: מתנערת מאחריות למוצרים

השופטת בדימוס דליה דורנר: מחסני חשמל מפרה התחייבויות חוקיות, מתנערת תדירות מאחריות למוצרים פגומים ולא מטפלת כנדרש בתלונות צרכנים ■ מחסני חשמל: הטענות לא נכונות

על אף התחייבויותיה להתנהלות ציבורית הוגנת כלפי הצרכנים, נשלל מרשת מחסני חשמל תו "אמון הציבור", בעקבות שורת ליקויים ותלונות צרכנים חוזרות ונשנות.

יו"ר המוסד העליון של ארגון "אמון הציבור", השופטת בדימוס דליה דורנר, הודיעה על שלילת התו לאחר שהרשת התעלמה על-פי הטענה מתלונות צרכנים שהתקבלו במוקד התלונות של ארגון "אמון הציבור" והפרה את התחייבויותיה בנושא.

ב"אמון הציבור" טוענים כי ההחלטה התקבלה בהיעדר מענה למרבית התלונות שהוגשו כנגד הרשת. במקרים בהם הואיל העסק לענות היה זה מענה כללי ולאקוני, ללא התייחסות פרטנית ממנה ניתן ללמוד על אופן הטיפול.

עוד נרשמו תלונות צרכנים על פגיעה בזכויותיהם במקרה של מוצרים חדשים המתגלים כפגומים, כאשר במקרה זה העסק מפר חובות המוטלות עליו כלפי הצרכן מכוח חוק, וכן תלונות צרכנים על שירות לקוחות לקוי והתנערות מוחלטת מאחריות העסק בכל הקשור לפניות צרכנים המצביעות על מוצרים מקולקלים תוך הפניית הצרכן ליבואן.‏

"העסק לא הפנים את ממצאי דו"חות הביקורת שהוגשו לו חזור ונשנה ולא טרח לתקן את הליקויים הנדרשים ולשפר את התנהלותו הצרכנית", נטען בארגון. "יתרה מכך, מתחילת הליך שלילת התו מן העסק, מנהליו בחרו שלא להגיב בשום צורה לפניות 'אמון הציבור' ולא להגיע לשימועים אליהם הוזמנו".‏

‏בהחלטתה קבעה השופטת בדימוס דורנר כי "רשת מחסני חשמל לא עמדה בסטנדרטים הנדרשים והפרה באופן תדיר את ההתחייבויות השונות שקיבלה על עצמה כלפי ארגון 'אמון הציבור', בהן גם התחייבויות לפי החוק. החברה התנערה מאחריות למוצרים פגומים שמכרה תוך גלגול האחריות ליבואן שלא כדין ולא טיפלה כנדרש בתלונות צרכנים. החברה מגלה אדישות כלפי ההליכים במוסדות הארגון שאפשר שבגדרן היה ניתן לקבל ממנה התחייבות לתקן את המצב הקיים. בנסיבות אלה, לאחר שכאמור גם לא התייצבה לפניי, אין מנוס אלא לאשר את הבקשה לשלילת תו 'אמון הציבור'".

מנכ"לית "אמון הציבור", גלית אבישי, מסרה כי "התעלמות החברה מתלונות הצרכנים אינה מקובלת. תו 'אמון הציבור' הוא התחייבות של עסק להגינות וביטחון צרכני - עסק המפר התחייבות בסיסית לא יהיה חלק מנבחרת העסקים בעלי תו 'אמון הציבור'".

מרשת מחסני חשמל נמסר בתגובה: "במשאלי 'ידיעות אחרונות' ובמחקרים בלתי תלויים זוכה רשת מחסני חשמל, שנה אחר שנה, במקום הראשון בסקר שביעות-רצון מטיב שירות הלקוחות, ובתואר הרשת המועדפת לקניית מוצר חשמל על-ידי הצרכן הישראלי. עובדות אלה מדברות בעד עצמן, ומעידות על הרמה הגבוהה של שירות הלקוחות שנותנת הרשת ותוסיף לתת, עם תו 'אמון הציבור' או בלעדיו. למעלה מן הצורך יצויין כי טענותיו של ארגון 'אמון הציבור' כלפי הרשת אינן נכונות, וכי רשת מחסני חשמל מטפלת במהירות וביעילות בכל תלונה שהיא מקבלת לשביעות-רצונם של לקוחותיה".