היעד של yellow: הכפלת המכירות למיליארד שקל תוך 4 שנים

רשת חנויות הנוחות צפויה לסיים את 2010 עם מכירות בשווי 580-600 מיליון שקל ■ תפתח תוך שנה וחצי 45 חנויות ■ מקימה מתחמי קפה ומתחמי מכולת שיביאו להערכתה לגידול משמעותי

רשת חנויות הנוחות yellow של חברת פז מצפה להכפלת מכירות הרשת בתוך 4 שנים, למחזור מכירות של מיליארד שקל. במחצית הראשונה של 2010 רשמה yellow גידול של 17% במכירות.

בהנחה שהרשת תשמר את קצב הגידול הנוכחי, הרי שהיא תחתום את שנת 2010 עם מחזור מכירות של 580-600 מיליון שקל, לעומת מכירות של 516 מיליון שקל בשנת 2009. בהתחשב בהמשך תחזית הצמיחה של הרשת, הרי שמחזור המכירות יחצה את קו המיליארד שקל כבר בשנת 2014.

בהתייחס לשאלה מתי yellow תכפיל את מחזור המכירות, אומר מנכ"ל חברת פז, יונה פוגל, ל"גלובס": "יש לנו יעדים שלא פרסמנו, ואנחנו מצפים לגידול דו-ספרתי ב-yellow על בסיס קבוע, שזה המון. שוק חנויות הנוחות בישראל עדיין רחוק מהממדים שאנחנו רואים בעולם, בעיקר במערב אירופה וארה"ב, ולכן הוא רחוק ממיצוי".

רשת yellow היא מנוע צמיחה משמעותי של חברת פז ובעיקר של חטיבת הקמעונאות של החברה, הנאלצת להתמודד עם השחיקה במרווחי הדלק. מסיבה זו ממשיכה חברת פז להשקיע בפיתוח הרשת ופיתוח המתחמים הקמעונאיים בתחנות הדלק.

כיום מונה yellow 230 סניפים, מתוך 273 תחנות דלק שיש לחברה. בשנה וחצי הקרובות תפתח הרשת 45 חנויות נוחות נוספות, שיביאו להשלמת הפריסה של הרשת בתחנות הדלק, לרבות בתחנות הדלק חדשות שייפתחו. עד סוף השנה הנוכחית תפתח הרשת 5 חנויות, שיתווספו לכמות זהה של חנויות שהרשת כבר פתחה מתחילת השנה.

במקביל מתכננת החברה להרחיב את המתחמים הקמעונאיים בתחנות הדלק, ועד לסוף 2012 היא צפויה לחנוך 14 מתחמים בנוסף ל-46 המתחמים שהיא מפעילה כיום. המתחמים הקמעונאיים כוללים, מלבד חנות yellow, חנויות המושכרות לגורמים קמעונאיים שונים כמו סופר-פארם, ארומה ועוד.

מנועי צמיחה חדשים

היום (ג') הכריזה yellow על שני מנועי צמיחה חדשים ברשת: הקמת מתחמי קפה ומכירת מוצרי מכולת. מנועי צמיחה אלה עתידים להביא לגידול של עשרות אחוזים במכירות הרשת.

במסגרת זו החלה yellow בהקמת מתחמי קפה כ"חנות בתוך חנות", בתוך סניפי yellow. כבר כיום פועלים 35 קורנרים כאלה בחנויות ולדברי פוגל, עד סוף השנה הנוכחית יפעלו 80 קורנרים. מלבד קפה מוכן, yellow נכנסת לשוק מכונות הקפה ומציעה מכונות קפה ביתיות של לוואצה במחיר של 699 שקל.

לדברי יורם אייל, סמנכ"ל קמעונאות בחברת פז, מכירות הקפה והמאפה מהוות כבר היום יותר מ-12% מכלל מכירות yellow ומגיעות למכר של יותר מ-70 מיליון שקל בשנה.

פרט לכך, ברשת yellow זיהו זה מכבר את הצורך בקניות השלמה למוצרי צריכה, אולם תמהיל המוצרים שהחזיקה הרשת היה מצומצם והגיע לכל היותר ל-60 מוצרים. כעת הוחלט ב-yellow להכפיל פי 4 את קטגוריית מוצרי המכולת ל-250 מוצרים ממגוון רחב, שיכלול פסטות, לחמים, מעדנים, גבינות ועוד.

"אנחנו מדברים על מהפיכה, מהפיכת הקפה והמכולת והדור הבא של חנויות yellow. יותר ממחצית מלקוחות yellow נכנסים לחנות בלי קשר לתדלוק", אומר פוגל.

- מה תמכור מחר?

"כשאני מסתכל על חנויות נוחות בעולם, השמיים הם הגבול. המגבלה העיקרית שלי זה השטח, ולכן החוכמה היא לשלב בין החנות לתחנה".

- פעילות הקפה שלך מתחרה גם בארומה, שאתה משכיר לה שטחים במתחמי תחנות הדלק.

"אני מגדיל את הקפה 'על הדרך'. הפיילוט הראה שאנשים קונים יותר קפה, וארומה גם צריכה להשתפר. כולם טובים, וכולם צריכים להיות יותר טובים".

- מה עם חנויות yellow בתוך העיר?

"אנחנו מאמינים שיש להן מקום. עשינו פיילוט של 5 חנויות, ששתיים מתוכן לא הצליחו, וסגרנו אותן. אנחנו בוחנים כיום את הפורמט והמיקומים הנכונים".