חשד: פסיכיאטר במשרד הבריאות נתן אישורים מזויפים לבני ישיבות

על-פי החשד, בדרך זו סייע הפסיכיאטר לתלמידי הישיבות להוציא במירמה מיליוני שקלים מהמוסד לביטוח לאומי ■ מעצרו של החשוד הוארך ב-4 ימים

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ב') ב-4 ימים את מעצרו של פסיכיאטר בכיר במשרד הבריאות, החשוד כי הנפיק אישורים בריאותיים מזויפים לתלמידי ישיבות, ובכך סייע להם להוציא במירמה מיליוני שקלים מהמוסד לביטוח לאומי.

"לחשוד מיוחסות עבירות של מירמה וזיוף בנסיבות מחמירות וקשירת קשר, בכך שבאירועים שונים במהלך השנתיים האחרונות הגיש חוות-דעת רפואיות עבור אנשים פרטיים בעבור המוסד לביטוח לאומי, וזאת ביודעו כי אותם מגישי תביעות הנם מתחזים", כתב השופט רפי ארניה במסגרת החלטתו על הארכת המעצר, והוסיף: "אין בדעתי לפרט כעת את חומר הראיות נגד החשוד, ואולם עיינתי בחומר החקירה ונחה דעתי כי קיים חשד סביר, ואף למעלה מכך, שהחשוד מעורב בעבירות המיוחסות לו".

בהחלטתו התייחס השופט גם לבקשת בא-כוחו של החשוד, עו"ד גיא ביים, להימנע מפרסום שמו של הפסיכיאטר. "נוכח מעמדו של החשוד ותפקידו, אני אוסר לפרסם את שמו עד החלטה אחרת", קבע.

אתמול (א') נעצר הפסיכיאטר על-ידי המשטרה מיד עם שובו לארץ מאירופה. מעצרו של הפסיכיאטר מהווה המשך לחקירה שמנהלת המשטרה מזה מספר חודשים, בחשד להונאה של הביטוח הלאומי שביצעו גורמים במגזר החרדי.

נעצר "מאכער" חרדי

בשבוע שעבר התירה המשטרה לפרסום כי עצרה באותה פרשה את שלום פילוס, "מאכער" מהמגזר החרדי, החשוד כי בשנה האחרונה הוציא במירמה כ-2.5 מיליון שקל מהביטוח הלאומי, בעזרת הפסיכיאטר, בעבור עשרות תובעים פיקטיביים, אשר סייע להם להגיש תביעות כוזבות רבות למוסד לביטוח לאומי בגין נכות נפשית, פסיכיאטרית.

לדברי המשטרה, פילוס מסר פרטים כוזבים באשר למצבם הרפואי של התובעים, שהשתמשו בתעודות רפואיות מזויפות, וכך הוציא במירמה את הכספים מהביטוח הלאומי. כעת מתברר כי את ההונאה ביצע פילוס, על-פי החשד, בעזרתו של הפסיכיאטר הבכיר.

פעילותם של החשודים נחשפה בפעילות סמויה ומשותפת של יחידת להב 433 והמוסד לביטוח לאומי בחודשים האחרונים, ועד כה נאספו עשרות תיקים של תובעי גמלאות נכות שהוגשו על-ידי החשוד למוסד לביטוח לאומי.

בחיפוש שנערך בביתו של פילוס נתפסו מסמכים שונים הקשורים לביצוע העבירות והחשדות נגדו. גם במשרדו של הפסיכיאטר נערך חיפוש, והמשטרה אף החרימה מחשבים ולקחה מסמכים מהמשרד.

מההחלטה על הארכת המעצר עולה כי ישנם עצורים נוספים בפרשה, ומהמשטרה נמסר כי צפויים להיחקר עוד עשרות מעורבים הקשורים לחשודים ולפרשה.