סופי: "ישראל היום" יוצא מהרכבת: יוחלף בעיתון מבית "ידיעות"

בימים הקרובים יחולק חינם העיתון "כלכליסט" לעוברים ולשבים בתחנות, ובהמשך צפוי להיות מחולק עיתון אחר ■ הרכבת תרחיב את האכיפה ולא תאפשר חלוקת עיתונים אחרים במתחם

3 שנים אחרי שעלה כחינמון רכבות, מופסקת חלוקתו של "ישראל היום" בתחנות רכבת ישראל. זאת לאחר שהתפוצץ המשא-ומתן בין העיתון ובין חברת הדריה שמשווקת את הפרסום בתחנות.

כעת הועבר הזיכיון לקבוצת "ידיעות אחרונות", שתקבל בלעדיות על חלוקת עיתונים במתחמי תחנות הרכבת ובסביבתם.

ל"גלובס" נודע כי "ידיעות אחרונות" תעשה שימוש בזיכיון שניתן לה לקידום העיתונים מהקבוצה, כאשר בימים הקרובים תחל חלוקה של עשרות אלפי גיליונות חינם של העיתון "כלכליסט" לעוברים ולשבים. בהמשך צפוי להיות מחולק עיתון אחר.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", חברת הדריה ביקשה לשמור על רמת המחיר שסוכמה בזמנו בין "ישראל היום" לרכבת ישראל בעקבות מכרז שנערך. ואולם, על רקע העובדה כי עיתונים אחרים מחולקים מחוץ לתחנות, ביקש העיתון של שלדון אדלסון להוריד את המחיר.

כעת מתברר כי רכבת ישראל מתכוונת להרחיב את האכיפה סביב התחנות ולמנוע חלוקת עיתונים ברדיוס רחב יותר.

עם זאת, מ"ישראל היום" נמסר כי "ישראל היום ממשיך לחלק בכל מקום מתאים כולל באתרים הסמוכים לרכבת".

מנכ"ל הדריה, עופר גל, מסר בתגובה כי "החל ממחר (ג') תחדל חלוקת החינמון 'ישראל היום' לנוסעי הרכבת. לעומת זאת, הנוסעים יזכו לקבל חינם עיתון איכותי מבית 'ידיעות אחרונות'. רכבת ישראל לא תאפשר ממחר בבוקר חלוקת עיתונים חינם או מכירתם במחיר סמלי בשטחים הציבוריים של הרכבת בכלל ובתחנות בפרט".

ב"ידיעות אחרונות" סירבו להגיב לידיעה.