אלי ישי על המסתננים: "אנחנו מדינה מתאבדת; זה טירוף"

גלובס tv שר הפנים בכנס שדרות: "זוגות צעירים לא קונים 4-5 חדרים, הם לא עשו מספיק כסף כדי לקנות את זה. לכן צריך לבנות דירות שיאפשרו לשוק לעשות את שלו"

"המצב של היום בלתי נסבל ואי אפשר להמשיך אותו", אמר היום שר הפנים אלי ישי בכנס שדרות לחברה, בהתייחסו למחירי הדירות בישראל. "אנחנו מחוייבים להביא לשינוי דרמטי בכל מה שקושר להליכי התכנון. הפיתרון הוא לתת תמריצים בנגב ובגליל לזוגות צעירים ללא כל הבדל מכל האוכלוסיות - כך שאוכלוסיות טובות יגיעו לנגב, לגליל ולפריפריה".

"זוגות צעירים לא קונים ישר דירה של 4-5 חדרים. קונים 2-3", המשיך ישי, בכנס המועבר בשידור חי באתר "גלובס". "לוקחים זוג צעיר שסיים את הצבא ולאחר מכן את הלימודים ורוצה להקים בית - הם לא קונים 4-5 חדרים, הם לא עשו מספיק כסף כדי לקנות את זה. לכן צריך לבנות דירות שיאפשרו לשוק לעשות את שלו ולפעול, להאזין לביקוש.

"אני מאמין שהרפורמה בתכנון ובמנהל מקרקעי ישראל תוזיל באופן משמעותי מאוד את מחירי הדירות. הסכנה הגדולה ברפורמה בתכנון בתכנון ובבנייה היא שרשויות מקומיות ונבחרי ציבור יפעלו בצורה חמורה ואפילו פלילית ויעשו שימוש פסול בצעדים ובכך יסכנו את הרפורמה כולה.

"לכן, לשר הפנים יש סמכות לפזר מועצה מקומית. ועדה מקומית שלא תתנהל נכון - יש סמכות לשר הפנים להביא ועדה מקצועית במקום כל נבחרי הציבור באותה עיר. זה יהיה אחד הכלים החשובים והמשמעותיים ברפורמה - להדק את הפיקוח ולוודא שראש מועצה לא ישחק עם הועדה הזו ויעשה איתה תרגילים, כי הוא יידע שיש לנו היכולת לפזר את הועדה. זו הערובה שאכן נבחרי ציבור יידעו שעליהם לפעול כדת וכדין".

על המסתננים: "אנחנו מדינה מתאבדת. זה טירוף. זה שיגעון"

"כולם מדברים על איכלוס הנגב אז הוא אכן מתמלא - אבל במסתננים. אנחנו מדינה מתאבדת. זה טירוף. זה שיגעון. אנחנו נצטרך להשקיע מיליארדים כדי לטפל בזה. הם עוברים את הגבול, רכב צבאי מחכה להם ולוקח אותם לטיפול רפואי כמו בבקו"ם ואחרי פרוצדורה הם חוזרים להם לעבודה כאן. איפה נשמע דבר כזה?

"גם אם שמו לי קרניים אני אמשיך להילחם בכל במה אפשרית על הנושא הזה של המסתננים", המשיך ישי. "צריך לבנות גדר ועכשיו, בלי מכרזים ובלי להמתין. צריך תוך כמה חודשים להשלים את הגדר. צריך גם להכניס גדוד (גדוד אנושי והקמת מתקני כליאה בגבול עצמו - ע.ר) במקום שימנע את זה, מתקני כליאה במקום ולאסור על כל מתן מקומות עבודה.

"שכונות באילת מתמלאות במסתננים: נשים הרות וילדים עברו את הגדר. זו נהייתה שיטה. צריך ילדים כדי לעבור גדר. אם אנחנו רוצים לשמור על רוב יהודי נצטרך לשמור על נחישות רבה כדי למגר את התופעה באופן מיידי ומהיר", אמר שר הפנים.