ועדת הכלכלה החליטה: אגרת רשות השידור לא תעלה

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס: "הרפורמה ברשות השידור מחויבת המציאות, אך אין שום סיבה שהמימון לרפורמה יושת שוב על אזרחי ישראל"

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה היום (ב') את הצעת משרד האוצר להעלות את אגרת רשות השידור. האוצר הציע להעלות את האגרה כדי לממן את הרפורמה ברשות השידור, כאשר נציגיו בדיון בוועדה הסבירו כי העלאת האגרה הינה הכרחית. עם זאת, הוועדה דחתה את ההצעה כאמור.

"הרפורמה ברשות השידור מחויבת המציאות, אך אין שום סיבה שהמימון לרפורמה יושת שוב על אזרחי ישראל", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס. "המעשה הקל ביותר הוא להטיל שוב את המימון על ציבור".

אקוניס הורה לפקידי האוצר להביא תוכנית חלופית למימון הרפורמה, שנסמכת על מקורות תקציביים אחרים ולא על העלאת האגרה לאזרחי ישראל.

בתחילת החודש התקיים דיון חירום בוועדת הכלכלה בנושא הרפורמה ברשות השידור, אז הזהירו נציגי האוצר כי אם הרפורמה לא תעבור - הרשות תקרוס בחודש ינואר הקרוב. (לסיפור המלא - לחצו כאן).

מימון חיצוני של 700 מיליון שקל

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור, בתיאום עם משרד האוצר, גיבשה תוכנית עסקית ליישום תוכנית הרפורמה ברשות.

"כזכור, תוכנית הרפורמה מושתתת על התייעלות, אשר תושג דרך הפחתה משמעותית במספר העובדים והסטת משאבים כספיים לתגבור משמעותי של ההוצאה על יצירה מקורית ישראלית עבור ערוץ 1 ושדרוג כלל המערך הטכנולוגי של שידורי הרשות, לרבות שידור בפורמט HD פתוח לכל מחזיקי הממרים התומכים.

"עלותה של כלל התוכנית נאמדת בסך של כמליארד שקל, כאשר רשות השידור נדרשת למימון חיצוני בהיקף של כ-700 מיליון שקל.

"לאור ההתקדמות הניכרת שחלה בשבועיים האחרונים במשא-ומתן האינטנסיבי שהתקיים עם ההסתדרות ועם אגודת העיתונים, רשות השידור מקווה כי הממשלה תמצא את הדרך לגייס את הסכומים הנדרשים על מנת לממן את תוכנית הרפורמה, אם בדרך של העלאת אגרה או בכל דרך אחרת, ובכך להוציאה מן הכוח אל הפועל ולהביא סוף-סוף לכינונו של שידור גוף שידור ציבורי איתן מבחינה כלכלית, המייצר תוכן איכותי המשודר ברדיו, בטלוויזיה ובאמצעי המדיה החדשה".