האוצר: בתוך חודשיים תופחת אגרת רשות השידור ב-5% - והרשות תקרוס

סגן הממונה על השכר בדיון סוער בוועדת הכלכלה: אם לא יושג הסכם ברשות - היא תקרוס בינואר 2011 ■ שקלאר עורר מהומה בדיון כשהתייחס להאשמות של אנשי הוועד כ"דמיון מזרחי"

‎‎ינואר 2011 - זהו התאריך שנתנו אנשי משרד האוצר לקריסת רשות השידור - כך עולה מדיון חירום שהתקיים היום (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מצבה של הרשות.

אמש (ב') החליטו נציגי ההסתדרות ואגודת העיתונאים יחד עם הנהלת רשות השידור לדחות את הדרישה מהעובדים לחתום על שעוני נוכחות בשבועיים, במהלכם יתקיים משא ומתן ער בין הצדדים. בתוך כך לא יהיו שינויים בלוח השידורים של ערוץ 1 ו"מבט" תשודר כרגיל, בשבועיים הקרובים לפחות. עוד נודע כי ועדת הטלוויזיה של מליאת רשות השידור התנגדה למהלכה המתוכנן של ההנהלה לכבות את לוח השידורים בשעה 19:00.

בתום הדיון קיבלה הוועדה, בראשותו של ח"כ אופיר אקוניס, החלטה לפיה "ימשך המשא ומתן המרתוני כצעד משלים לקידום הרפורמה". לדברי אקוניס, "שום סכסוך עבודה אינו מצדיק פגיעה בשידורים והוועדה קוראת לא לבצע השבתות ברדיו או בטלוויזיה".

"אם זה לא ייגמר בתוך שבועיים - זה לא ייגמר"

בדיון הבהירו נציגי האוצר כי בתוך חודשיים תופחת אגרת הטלוויזיה, על-פי החוק כיום, ב-5% - מה שיביא להתמוטטות תקציב הרשות. "אם זה לא ייגמר בתוך שבועיים זה לא ייגמר", אמר סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג. לדבריו, הוא יפנה את כל 14 הימים הקרובים לטובת העובדים ויקדם את המשא-ומתן.

לדבריו, "אנחנו רוצים מאוד לקדם את התהליך בניגוד להרבה מאוד אזרחים בציבור. אני מלווה את הסיפור 3 שנים ואני צריך לתת הסברים כל הזמן, למה התהליך לא נגמר".

בדיון השתתפו מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ונציגי הוועדים. יו"ר ועדת ההפקה והעיתונות של ערוץ 1, אסף אפרתי, אמר כי "נדמה כי הנהלת רשות השידור לא רלבנטית. מי שמנהל אותנו זה האוצר. אנחנו שומעים מהמנכ"ל, 'האוצר מנחה אותנו', את הדין וחשבון לציבור משלמי האגרה לא האוצר נותן, אלא אנחנו - העיתונאים וההנהלה". אפרתי רמז כי מדובר יש פה ניסיון לייצר "מהומה רבתי" לקראת דוח הביקורת של מבקר המדינה בנושא הרשות.

‏"לא רוצה להיכנס לתגרת השוק. אלה האשמות מופרכות לחלוטין", אמר שקלאר בתגובה. שקלאר גרר מהומה בוועדה כאשר התייחס להאשמות של אנשי הוועד כ"דמיון מזרחי". לאור התקוממות חברי הוועדים על הכינוי, הבהיר שקלאר כי לא לכך התכוון חזר בו ואמר כי התכוון "לדמיון שיש לכולנו במזה"ת", בהמשך התנצל על דבריו.