מי עושה "לייק" לשפעת?

במצעד השבוע: מכבי מרשימה, טריומף תורמת, קליק משחקת ודפי זהב מפרגנת לאחרים

שאלה חשובה מטרידה את המפרסמים בפייסבוק - כמה שווה לה הפעילות? כמה שווה כל חבר בעמוד? כמה שווה "לייק"?

לפי דו"ח חברת סינקפס שהתפרסם לפני מספר חודשים וסקר 4,000 גולשי פייסבוק, תגית המחיר שלנו מראה 136.38 דולר בדיוק. אדוויק פרסמה באפריל האחרון מחקר שערכה חברת ויטרו, שהעלה כי השווי עומד על 3.6 דולר בלבד.

מהי התשובה הנכונה? מוקדם מדי להחליט. מרבית החברות העסקיות, במיוחד בישראל, צריכות להוריד את הניילונים מהעמודים העסקיים, להריץ אותם קצת - ואז למדוד ROI.

מבין 5 הקמפיינים שסקרנו השבוע, שתי חברות (טריומף ודפי זהב) ניסו לענות בדיוק על השאלה הזאת - כמה שווה "לייק". האחרות (קופת-חולים מכבי, קליק ומיומנה) עשו מבצעים שעניינו אותנו במיוחד.

מכבי - עמוד השפעת

קופת-חולים מכבי שחררה אל עולם הפייסבוק עמוד מצוין - "לא רוצים שפעת", המציע תמיכה רפואית ועוד שלל עצות והכוונות. "פורום המומחים של מכבי למניעה וטיפול בשפעת, כאן ובשבילך", מבשר העמוד, "כדי לתת לך את כל התשובות, המידע והחיבוקים שיעזרו לך לעבור את החורף בחום (אבל בלי חום)".

שווה "לייק"?

מכבי לא מציעה חינמים או שוחד, אלא אומרת: "אהבתם? תלחצו לייק". בעמוד תמצאו רופאים אמיתיים (ואחת אתי גורן, סגנית אחות ראשית של הקופה) שעונים לשאלות, מידע על החיסונים השונים ואפילו מתכון למרק עוף מנצח.

מכבי מנסה לספק לגולשים ערך אמיתי, ואני, בתור היפוכונדר מצוי, מנופף את המדחום שלי בהתלהבות.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון בבוקר): 1,733

מרקוס מכבי
 מרקוס מכבי

טריומף - קליקים לתחתונים

בלי אפליקציות, משחקים וחידות. בלי שתצטרכו להעלות סטטוסים מבריקים, לספר חוויות ילדות או להעלות תמונות. רשת ההלבשה התחתונה טריומף מבטיחה פשוט להעניק שקל לעמותת "אחת מתשע" (הנאבקת בסרטן השד) על כל "לייק".

שווה "לייק"?

אפשר מיד לומר שכן, תמיד נעים לראות את הבוהן הזקורה מעלה מופנית למטרה טובה. כל הכבוד לטריומף. אבל באמת, שקל אחד? חברות וחברים בטריומף, שקל אחד זה קצת מעליב. הלייק שלי שווה לפחות 5 שקלים ואפילו 10. ול"אחת מתשע" מגיעים יותר מכמה אלפי שקלים תרומה מחברה גדולה ומכובדת. המבצע מקפץ לו על הגבול שבין ניצול ציני, לתרומה כנה.

מספר החברים בעמוד (נכון ליום ראשון בבוקר): 8,366

מרקוס טריומף
 מרקוס טריומף

קליק - להקליק על התות

קליק משיקים טעם חדש (תות בננה) וחיברו את הפיתוח השוקולדי למשחק חביב בעמוד הפייסבוק. המטרה - לתפוס באמצעות עגלת וולדות תינוקות "קליקיים" שבוקעים מבטנה של גברת בננה. הפרסים - 10 מארזים של הקליקים החדשים בכל יום ו-iPad מצוין לאלוף האלופים.

שווה "לייק"?

קליק הידקו את הפעילות בפייסבוק היישר לקריאייטיב הפרסומי של "חדר הלידה", ועשו את זה טוב מאוד. לפי התגובות של הגולשים שזכו במארזים, קליק גם נותנת תמורה מצוינת לדקות המשחק.

ומילת חיבה למי שאחראי על הקופירייטינג בעמוד, ולהברקות דוגמת "קראתי, הבנתי וזרמתי עם התקנון" - לאישור כללי המשחק, וסטטוסים כגון "החלטנו שהפעם נסדר את שמות הזוכים לפי האלף-בית, אבל מהר התחרטנו. הנה הזוכים של אתמול...".

מספר הגולשים בעמוד (נכון ליום ראשון בבוקר): 37,219

מרקוס קליק
 מרקוס קליק

מיומנה - עם המתופפים לניו-יורק

כחלק מקידום ההופעה בניו-יורק, מציעה מיומנה מיומנה לגולשים טיסה זוגית לניו-יורק ושני כרטיסים להופעה. מה צריך לעשות? להמליץ על מקום מקורי לבלות בו בתפוח הגדול.

שווה "לייק"?

קודם כל מצאנו עמוד נחיתה למבצע בעברית, באנגלית ואפילו בספרדית. כל אלה מיד מתיזים ניחוח קוסמופוליטי על כל הנוכחות הפייסבוקית של מיומנה, ועושים חשק להחתים דרכון.

מיומנה גם מבקשת מהגולשים טיפים טובים על התפוח הגדול ומבטיחה לאגוד את כולם לכדי ספר המלצות. גם פרס שווה וגם תוכן מעניין, אנחנו מוכנים לרקוע כל הדרך אל ה"לייק".

מספר ה"לייקים" (נכון ליום ראשון בבוקר): 10,005

מרקוס מיומנה
 מרקוס מיומנה

דפי זהב - "לייקים" לאחרים

גם דפי זהב מתמחרת את ה"לייקים" שלנו, ובצורה מקורית למדי. מה צריך לעשות? לחפש אחר בית עסק בעמוד הפייסבוק (תוצאות החיפוש מובילות לאתר דפי זהב) ולעשות לו "לייק". על כל "לייק" לבית עסק דפי זהב תורמת סופגניה, באמצעות עמותת לקט ישראל.

שווה "לייק"?

דפי זהב משיגה חשיפה לעצמה, ולבתי העסק הרשומים דרכה. מבצע ה"לייקים" המתוחכם מעודד את בתי העסק הקטנים להיוותר תחת המטריה של דפי זהב ולא לרעות בשדות זרים.

כדאי היה להגביר את הוויראליות באמצעות תחרות בין העסקים שיזכו בלייקים דרך עמוד הפייסבוק של דפי זהב (כך ידאגו בתי העסק עצמם להפיץ את הבשורה). ובל נשכח - ילדים נזקקים מקבלים סופגניה על כל "לייק", זה כבר שווה את הלחיצה.

מספר ה"לייקים" (נכון ליום ראשון בבוקר): 12,032

מרקוס דפי זהב
 מרקוס דפי זהב