עסקת הנדל"ן של השנה: גוגל רכשה בניין ב-1.8 מיליארד דולר

מדובר בעסקת הנדל"ן היקרה ביותר בארה"ב השנה, מבין אלה הכוללות העברת בעלות על בניין אחד בלבד ■ הבניין הנרכש נמצא בשדרה השמינית במנהטן

גוגל , מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, רכשה בניין בשדרה השמינית במנהטן ב-1.8 מיליארד דולר, על מנת לענות על צרכיה הגדלים, עם הרחבת הפעילות שלה בניו יורק. גוגל הייתה השוכרת העיקרית של משרדים בבניין לפני שרכשה אותו.

דובר בעסקת הנדל"ן היקרה ביותר בארה"ב השנה, מבין אלו הכוללות העברת בעלות על בניין אחד בלבד. "זוהי השקעת נדל"ן מצוינת בשכונה פורחת בעיר מופלאה", כתב סגן נשיא גוגל לנדל"ן ולשירותי מקום עבודה, דיוויד רדקליף, בבלוג של החברה. "אנו מאושרים להמשיך ולבנות את נוכחותנו שם", הוא הוסיף.

הבניין, שהוקם ב-1932, תופס בלוק שלם בין הרחובות 15 ו-16 מערב במנהטן, בשכונת צ'לסי המפורסמת. שטחו של הבניין, ששימש בעבר כמחסן תעשייתי, הוא 273 אלף מ"ר, ושטח המשרדים שבו גדול יותר מזה שבבניין אמפייר סטייט. מתוך השטח הכולל, תופסת גוגל, על 2,000 עובדיה בניו יורק, שטח משרדים של 51 אלף מ"ר, כאשר בכוונתה להתרחב.

פורנימה גופטה, דובר מטעם גוגל, סירב לפרט על תוכניות ההתרחבות של החברה. חברת השקעות הנדל"ן שהחזיקה בבעלות על הבניין מאז 1998 דיווחה כי מכרה אותו ברווח של 68 מיליון דולר.