מועצת הכבלים והלוויין לכחלון: לא להעלות תמלוגים

מחר תתקבל הכרעה בנושא ע"י שרי האוצר והתקשורת, כשהאישור הסופי ייינתן בוועדת הכלכלה

אחרי שפרופ' ראובן גרונאו יצא נגד ההחלטה להעלות תמלוגים לחברות הכבלים והלוויין, ל"גלובס" נודע כי מועצת הכבלים והלוויין החליטה בסוף דצמבר להמליץ שלא להעלות את שיעור התמלוגים.

ההחלטה הועברה כהמלצה לשר התקשורת משה כחלון ולא פורסמה ברבים. מחר (ג') צפויה להתקבל הכרעה בנושא על-ידי שרי האוצר והתקשורת, כאשר האישור הסופי יינתן בוועדת הכלכלה של הכנסת. כזכור, בשבוע שעבר התקבלה החלטה להעלות את התמלוגים של חברת הלוויין.

על-פי ההערכות, ועדת הכספים תקבל את המלצת האוצר להעלות את תמלוגי חברת הכבלים ל-1.75% בשנה הבאה. מיד אחר כך, יעלו התמלוגים ב-2012 ל-2.5%, וב-2013, לאחר בחינה, אמורים התמלוגים לשוב ל-1%, כפי שהם היום.

המועצה התנגדה ממספר סיבות. הראשונה שבהן היא החובות של חברות הכבלים והלוויין ובהן חובת הפקת המקור ושידור קהילתי. כמו כן, נימקה המועצה כי אין כל התחשבות במס זה במצבן הכלכלי של החברות, ולכן מגבירים את אי-יציבותן, לאור העובדה כי הן אינן תלויות ברווחיות החברה.

על-פי המועצה, ההחלטה אינה מתחשבת באקלים המשתנה של שוק התקשורת המקומי והעולמי.

על-פי ההערכות, אם אכן יעלו את הדרישה לתמלוגים, תיאלץ המועצה לקבל החלטות על המשך הפעילות הרגולטורית מול הגופים בטלוויזיה הרב-ערוצית, לאור המציאות המשתנה.