מסעדת רוקה: "בעלי הקרקע גוזלים הגישה לחוף"

בעלי הקרקע של מסעדת רוקה הצמודה לחוף הרצליה הם תום קפלן ואשתו דפנה רקנאטי, שביקשו להאריך היתר לשימוש חורג בשטח הסמוך למסעדה

המיליארדר האמריקני תום קפלן ואשתו, דפנה רקנאטי, בתו של ליאון רקנאטי, מבקשים להאריך את ההיתר לשימוש חורג שניתן להם ממגורים למשרדים, בשטח שצמוד לחוף בהרצליה ושמושכר למשרדי כתר של סמי סגול, כך שתקופת ההיתר המצטברת תגיע ל-20 שנה - כך עולה מהתנגדות שהוגשה לבקשה על-ידי חברת וילה מאריס בע"מ, הבעלים של מסעדת "רוקה" ששוכרת מקפלן ורקנאטי את השטח הסמוך.

כזכור, לפני כשלושה חודשים פורסם ב"גלובס" שבין בעלי מסעדת "רוקה" הפופולרית ברחוב רמת ים בהרצליה, לבין קפלן ורקנאטי, בעלי השטח, ניטש סכסוך, לאחר שהאחרונים דרשו את פינוי המסעדה, בטענה שבוצעו שינויי בעלות בחברה השוכרת מבלי ליידע אותם.

השטח מיועד לתיירות

בעבר היה שייך השטח לדניאל רקנאטי, אביו של ליאון, שהתגורר שם. לפני שנים רבות נמכר השטח עליו יושבת המסעדה ליולי עופר, שמיקם שם את משרדיו. בשתי עסקאות שונות ב-2006 וב-2007 מכר עופר לקפלן ולרקנאטי את שני המגרשים, זה שמושכר למסעדת "רוקה" וזה שמושכר למשרדי כתר.

חברת וילה מאריס, הבעלים הנוכחיים של "רוקה", הגישה אתמול את התנגדותה לבקשתם של קפלן ורקנאטי לשימוש חורג לחמש שנים נוספות ממגורים למשרדים במגרש הסמוך, שמושכר למשרדי כתר.

לשטח קיים היתר לשימוש חורג מאז 1995. בבקשה הראשונה ניתן ההיתר לתקופה של חמש שנים. לאחריו הוגשה בקשה נוספת ב-2000 וניתן היתר לחמש שנים נוספות. בפעם השלישית שהוגשה הבקשה ניתן היתר לשימוש חורג לשנתיים בלבד, על מנת לאפשר לעירייה ולבעלים להכין תוכנית לשימוש תיירותי במקום, באופן שתואם את התוכנית שחלה על השטח.

מאז החלטת הוולחו"ף חלפו חמש שנים ולפני מספר חודשים הגישו קפלן ורקנאטי בקשה נוספת לשימוש חורג, לחמש שנים נוספות. זאת באמצעות חברת סיבריז לימיטד שבבעלותם. אם תאושר בקשה זו תעמוד תקופת ההיתר המצטברת על 20 שנה.

בהתנגדותה כותבת חברת וילה מאריס, בבעלות סטיב לוק, כי "קפלן ואשתו רקנאטי מבקשים לגזול מציבור תושבי המדינה (את האפשרות) ליהנות מחוף הים של הרצליה וזאת בניגוד לתמ"א 13 (תוכנית המתאר הארצית לשמירת הסביבה החופית) ובניגוד לתב"ע 253 א', המורות במפורש שהשימוש היחיד המותר בחלקות דלעיל הינו תיירות ונופש לרווחת הציבור. זוהי גזירה לא מחויבת המציאות ונוגדת את האינטרס הציבורי, מפני שלא ניתן לאחר 15 שנה להסתתר מאחורי היתרים 'זמניים' עד לתקופה של 20 שנה".

מחברת סיבריז לימיטד נמסר בתגובה: "לא הגיעה כל התנגדות לבקשה לשימוש חורג בנכס ברחוב רמת ים 6, או אחר. אם וכאשר תימסר לחברת סיבריז התנגדות כזו, ניתן יהיה להתייחס לגופה". תגובת עיריית הרצליה: "לפי ההליך הרגיל, בקשות מובאות לוועדת בניין עיר שבה דנים בבקשות, וכן בהתנגדויות. הבקשה עדיין לא נידונה בוועדה. לכשידונו בה, ידונו גם בהתנגדויות, ככל שיתקבלו, ותהיה החלטה בנושא".