ניו-יורק ב-666 דולר? מחירי הטיסות בחורף מתרסקים

אירופה ב-99 דולר לכיוון, טיסה ליעד שהנוסעים מגלים רק בעת ההמראה בכ-200 דולר לשני כיוונים וכרטיס לניו-יורק ב-666 דולר - כך מתמודדות חברות התיירות עם הביקוש הנמוך בחורף

מאז ומתמיד עבד שוק התעופה הישראלי, כמו זה העולמי, בשיטת הגלים: בימי השיא של יולי-אוגוסט, פסח והחגים מצטברים התורים הארוכים בנתב"ג, ושרשרת המכוניות שמורידה את היוצאים לחופשה משתרכת עד פאתי לוד; ובחודשי החורף - קיפאון כללי גם בשדה התעופה שלנו.

בחברות התעופה ובסוכנויות התעופה לא נשארו אדישים השנה ושלפו קלפים חזקים במיוחד - כשגולת הכותרת היא, איך לא, המחיר.

"הצרכן הישראלי הוא אחד הרגישים ביותר בעולם למחיר - גורם המשיכה אצלו חזק הרבה יותר מהצרכן האירופי או האמריקני למשל: הוא רואה דיל טוב ורוצה רק לא לפספס אותו - אפילו אם הוא לא באמת תכנן לטוס באותו סוף שבוע לחו"ל. בגלל זה השיווק של הטיסות האלה הוא הלכה למעשה מחיר שאי-אפשר לעמוד בו - סוג של למכור קרח לאסקימוסים, אבל לגרום להם להרגיש ממש טוב עם המחיר שהם משלמים על הקרח הזה", אמר השבוע מנהל שיווק של אחת מסוכנויות הנסיעות הגדולות ל"גלובס".

"התוצאה היא באמת הוזלה משמעותית שמגיעה לרמות שבין 20% ל-40% במחירי הטיסות - שזה בהחלט עניין משמעותי, בעיקר בתנאי התחרות הנוכחיים".

הביקוש לטיסות חורף קפץ ב-70%

החברה שלחצה בצורה החזקה ביותר על נקודת המחיר השנה היא ארקיע, שהרחיבה באופן משמעותי את שירות ארקיע אקספרס שלה, המציע טיסות במחיר של 99 דולר לכיוון אחד לאירופה.

החברה השיקה כבר לפני 3 חודשים את השירות לשני יעדים ראשונים - פריז ואמסטרדם, והודיעה לאחרונה על תגבור הטיסות לשני יעדים אלה במקביל להשקת טיסות לואו-קוסט גם למוסקבה, קייב ורומא. כיום מפעילה החברה במתכונת האמורה 3 טיסות לפריז, 3 לאמסטרדם ובין 2 ל-3 טיסות לכל אחד מהיעדים החדשים בהתאם לביקוש.

מחירי הכרטיסים מתחילים ב-99 דולר, כאמור, לא כולל תוספת על שליחת מזוודה או על מזון ושתייה במהלך הטיסה, שניתנים לרכישה בתעריף מוזל ברכישה מראש או בתעריף יקר יותר בזמן אמת על המטוס או בזמן הבידוק לטיסה.

התגובות למהלך לא איחרו להגיע: ב-10 הימים האחרונים בלבד מאז הורחב השירות נמכרו 10,000 מושבים לטיסות ארקיע אקספרס, כמעט מחצית מהם ליעדים החדשים שהושקו - נתון משמח במיוחד עבור מנכ"ל החברה גדי טפר.

"ההשקה של המהלך דווקא לקראת עונת החורף הביאה לכך שבניגוד לעונות חורף קודמות בהן נרשמה ירידה טבעית בפעילות המטוסים ובמכירת מוצרי תיירות נלווים - השנה היתה עלייה של 70% בפעילות הטיסות ועלייה משמעותית במכירת מוצרים נלווים כמו בתי-מלון או רכב להשכרה", אומר טפר.

לדבריו, בארקיע מתכוונים כבר בקרוב להוסיף יעדים נוספים למבצע וכן לתגבר את היעדים הקיימים.

לאן טסים? תגלו בשדה

את פרס המקוריות קוטפת סוכנות הנסיעות גוליבר, שהחליטה לנסות להעלות את סף הריגוש של הנוסעים מחוויית היציאה לאירופה - ובכך לגרום להם להעביר סוף שבוע בבירות היבשת דווקא בשיא הקור.

מבצע "טיסה בהפתעה" שחנכה לאחרונה מציע שתי טיסות מלאות שיצאו בחודש הקרוב מנתב"ג, כשאת יעד הטיסה יגלו הנוסעים רק בשדה התעופה.

המחיר האטרקטיבי עומד על 195 דולר לכרטיס דו-כיווני - זול יותר אפילו ממבצע ה-99 דולר של ארקיע, כשהמחיר הזה כולל גם את השירותים הבסיסיים הנלווים, ובחברה מתחייבים כי הטיסה תבוצע באמצעות חברת שכר ישראלית.

את המבצע חנכה גוליבר כבר בחורף שעבר בתגובה לירידה בצריכת שירותי התיירות, אז הוא הוצע באמצע השבוע. השנה מוציאה החברה שתי טיסות מלאות לאירופה - האחת ממש אוטוטו, ב-3-6 בפברואר, והשנייה שבוע לאחר מכן - ב-10-13 בפברואר.

בחברה מתחייבים כי היעד אליו תגיע הטיסה לבסוף הוא אחד מ-7 יעדים אותם מפרסמת החברה באירופה: רומא, פריז, ברצלונה, לונדון, אמסטרדם, ברלין או מדריד. את היעד, כאמור, יגלו הנוסעים רק בשדה התעופה עצמו עם קבלת כרטיסי הטיסה. באותה הזדמנות, יוצע להם גם לרכוש שירותי קרקע באמצעות החברה.

"הציבור הישראלי אוהב הפתעות וגימיקים, ואוהב שינויים וחידושים", אומר מנכ"ל גוליבר, אורי אלון. "מבחינת הלקוח זה לא משנה אם הוא יגיע לרומא, אמסטרדם, ברלין או פריז במחיר של 195 דולר, אנשים אוהבים להיות ספונטניים. אחרי הכול, מדובר במחיר הכי נמוך שקיים בשוק ובתקופה של סיילים מטורפים, כך שמבחינת הלקוח זה רווח נקי".

ניו-יורק ב-666 דולר

גם חברות התעופה הזרות לא נשארות מחוץ לחגיגה: הירידה בהיקפי הנוסעים פוגעת גם בחברות האירופיות, שגילו לאחרונה את הפוטנציאל הרב בישראלים המבקשים להגיע לארצות-הברית ומוכנים לצורך העניין לבצע עצירה של כמה שעות באחד מנמלי הבית של החברות באירופה.

מבצעי החברות אטרקטיביים בעיקר לנוסעים ליעדי המשך בארה"ב שאליהן לא מגיעות החברות המרכזיות הפעילות בשוק המקומי (ניו-יורק, אטלנטה ולוס אנג'לס): כך למשל טיסות לבוסטון, שיקגו או סן פרנסיסקו עשויות להיות זולות משמעותית בחברות האירופיות על פני טיסה בחברות האמריקניות או עם אל-על הישראלית, בעיקר בתקופת החורף.

בין היתר, מציעה חברת Swiss השוויצית טיסה דו-כיוונית לניו-יורק (עם עצירה בשוויץ) תמורת 666 דולר בלבד, המשווקת אף היא באמצעות סוכנות גוליבר לחודשי החורף ולתאריכים ספציפיים בלבד - היצע המושבים ברמת המחיר מוגבל למדי. דיל של טיסה מחר (26.1) ועד 31 לינואר עם 5 לילות במלון 5 כוכבים מוצע תמורת 888 דולר לאדם בלבד.

היצע מושבים קצת יותר גדול ניתן למצוא בסוכנות דיזנהויז, המציעה תמורת 690 דולר טיסה לניו-יורק דרך קייב עם חברת התעופה המקומית שם. תוקף המבצע - עד חודש מארס.

עוד בצפון אמריקה: סוכנות אשת טורס מציעה טיסות תמורת 594 דולר לטורונטו שבקנדה לכל הטיסות עד סוף חודש מארס - למזמינים עד סוף השבוע הנוכחי.

גם יתר חברות התעופה האירופיות הורידו את מחיריהן לארה"ב לתקופת החורף (עד סוף מארס), כשהמובילות בזירה זו הן KLM ההולנדית ואייר פראנס הצרפתית, אשר החלו להציע כרטיסים לבוסטון דרך אירופה החל מ-800 דולר לטיסותיהן או 900 דולר לוושינגטון ולערים אחרות בצפון אמריקה.

מבצעים בולטים נוספים הם אלה של בריטיש איירווייס המפעילה, למשל, טיסה לבירת ההימורים לאס וגאס דרך לונדון תמורת 800 דולר לאדם (משווק בין היתר על-ידי איסתא).

חברת לופטהנזה הגרמנית גם היא מאשרת כי הורידה את מחירי הכרטיסים בכ-30% ליעדים רחוקי-הטווח ביחס לעונת השיא.

למזרח ב-800 דולר

המבצעים מגיעים גם ליעדי המזרח: כך למשל מציעה אל-על מגוון רחב בהרבה של צמדי טיסות מוזלים במסגרת חנות המבצעים שלה באתר האינטרנט. החברה מציעה ללקוחותיה באישור מיידי צמדי טיסות ליעדים כמו הונג-קונג, מומבאי (הודו) ויוהנסבורג (דרום אפריקה) תמורת 800 דולר, בטיסות ישירות.

מגוון אף גדול יותר של תאריכים תמצאו אצל אירופלוט הרוסית, המציעה מגוון רחב של טיסות לטוקיו, בייג'ין ויעדים אחרים במזרח הרחוק תמורת 900 דולר, כולל עצירת קונקשן קצרה בנמל הבית שלה במוסקבה.

אל-על גם היא מציעה, באמצעות סוכני נסיעות נבחרים, כרטיסי טיסה לבייג'ין בתאריכים ספציפיים החל ממחיר של 700 דולר לכרטיס דו-כיווני.

דרכון
 דרכון