לא למהר לתדלק: הדלק יוזל הלילה ב-23 אג' ל-7.03 שקלים

שר האוצר יובל שטייניץ חתם היום על צו להורדת מס הבלו על הדלק ב-20 אגורות לליטר ■ בתוספת מע"מ תעמוד ההוזלה על 23 אגורות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח - ויובל שטייניץ מיהר לעשות: שר האוצר חתם היום (א') על צו להורדת מס הבלו על הדלק ב-20 אגורות לליטר. ההפחתה הנוכחית תיכנס לתוקף כבר הלילה בחצות ובתוספת מע"מ תעמוד ההוזלה על 23 אגורות לליטר.

הלכה למעשה, מחיר הדלק יעמוד החל ממחר על 7.03 שקלים לליטר.

נזכיר כי נתניהו ושטייניץ הציגו ביום ה' האחרון תוכנית הקלות בעקבות גל התייקרויות המחירים והזעם הציבורי שבא בעקבותיו. נתניהו, שנאם ראשון, הציג את הצעדים: 1. העלאת שכר המינימום במשק ב-450 שקל - 250 ו-200 שקל בשתי פעימות. 2. הנחה בשיעור 10% בתחבורה הציבורית.העלות הכוללת של סעיף ההטבות בתחום התחבורה הציבורית נאמד ב-300 עד 400 מיליון שקל. 3. הורדת מחירי הדלק ב-23 אגורות - כלומר, ביטול העלאת המס האחרונה בתחום זה. 4. הגדלת מכסת המים המוזלת ב-20%. תעריפי המים זינקו השנה ב-33%.

סך ההטבות הוא בהיקף 1.1 מיליארד שקל, לא כולל העלאת שכר המינימום. ראש הממשלה הודיע כי חבילת ההטבות לא תפרוץ את מסגרת התקציב, וכי המסגרת של המדיניות תישמר.

בהתייחסות ספציפית למחירי הדלק ציין נתניהו באותה מסיבת עיתונאים כי "הכלכלות שמתאוששות כיום מהמשבר ב-2008 דורשות הרבה מאוד אנרגיה, הן שותות הרבה נפט והמחיר של הנפט מכפיל עצמו. עולים גם מחירי הסחורות, בכל העולם ואצלנו. צריך להוסיף לכך את רעידת האדמה המדינית במזה"ת, שגם היא תורמת לאי ודאות באספקת הנפט ומעלה מחירים. מה שמנחה אותי היום הוא אחריות ושמירה על יציבות, גם במשבר הנוכחי".

"השאלה עכשיו היא מה עושים מול המצוקות שנובעות מעליית מחירי הגלם", אמר נתניהו. אנחנו מדינה חשובה, אבל אין לנו שליטה על מחירי הנפט בעולם, גם לארה"ב אין שליטה על זה - וייתכן שמחירי הנפט ימשיכו לעלות".