השופינג.קום של עולם השירותים

מדיה-בוסט רוצה להקים מועדון צרכנות אולטימטיבי לאינטרנט - בינתיים רק בארה"ב

תחום הפרסום והשיווק המקוון הוא אחד הסבוכים ברשת. בראשית תור הזהב של האינטרנט, נדמה היה כי היכולת למצוא את המשתמש הנכון ולהניע אותו לפעולה הם כמעט אומנות. כיום כבר ברור שדרוש פתרון טכנולוגי לשם כך, שיהפוך את פלטפורמות השיווק באינטרנט לתהליך יותר מדעי.

אחת מהחברות הישראליות שמפתחת פתרון טכנולוגי כזה היא MediaBoost. את החברה הקים ב-2007 אלון מטס המנכ"ל, שבעבר היה ממייסדי הרשת החברתית הישראלית חבר'ה וחברת קומפייל.

בתחילת דרכה החברה הציעה ללקוחות פתרון טכנולוגי העוסק באופטימיזציה של רכש מדיה באינטרנט שהיה מבוסס על אלגוריתם שסייע לקבל החלטות נכונות בתחום רכש הפרסום והשיווק באינטרנט - כגון, איזה מילת חיפוש כדאי לקנות ומהו המחיר האופטימלי שלה.

לחברה כבר היו לקוחות גדולים, בהם אמזון ו-HSBC, אך שנה לאחר הקמתה היא עברה שינוי אסטרטגי. "הבנו שיש לנו טכנולוגיה שעובדת יותר מדי טוב בשביל שנמכור אותה למישהו אחר", אומר מטס. "אנחנו יודעים איך לקנות משתמשים ולהפוך מדיה באינטרנט לאקט של רכישה בפועל - ומכאן הרעיון של האתר Billy.com".

בילי הוא מועדון הנחות בתחומים שונים. "זו פלטפורמה המאגדת עסקים בתחום מסוים, שמציעים הנחות על שירותים ומוצרים, אבל יודעת גם להביא משתמשים לאתר", אומר מטס. "אנחנו מקשרים בין המפרסם ללקוח (המשתמש) בצורה אופטימלית".

בילי פועל בשווקים שונים בארה"ב בלבד, הראשון שבהם הוא תחום ההובלות. "אנחנו מחברים בין 400 חברות הובלות שמציעות הנחות לחברי המועדון לבין המשתמשים, וגובים מבתי העסק עמלת תיווך על כל חיבור כזה", אומר מטס. לדבריו, הטכנולוגיה מבוססת על מודלים סטטיסטיים ומתמטיים המסייעים בניתוח בסיס הנתונים של המשתמשים, ולכן אינה מצריכה הבנה עמוקה עם עולם התוכן שבו הם עובדים. "המטרה היא ליצור את מועדון הצרכנות של האינטרנט, המקבילה האמריקנית ל'חבר' הישראלית", אומר מטס.

עד כה גייסה החברה 9 מיליון דולר מהקרנות BRM קפיטל, ורטקס ותעוזה, ומטס מציין כי "השינוי העסקי שביצעה החברה הוביל לגידול של פי עשרה בהכנסות". לדבריו, במהלך השנה הקרובה החברה תגיע לאיזון.

במדיה בוסט מאמינים שבילי עשוי להפוך למותג אינטרנט מצליח, אף שהוא מגיע מישראל הקטנה. "המטרה היא להפוך את בילי לסוג של סלבריטי ודמות שאפשר להזדהות איתה", אומר מטס, "הוא אמור לתפקד כ'חבר' שלך באינטרנט - זה שמסייע לך למצוא הנחות וקופונים בתחומים רבים".

מטס סבור ששיווק המותג לא יצריך משאבים רבים. "משתמשים שייווכחו בכך שמדובר באתר טוב, יחזרו גם בעתיד", הוא טוען.

כיום מבקרים בבילי עשרות אלפי יוזרים מדי חודש ויותר מ-500 איש נרשמים מדי יום למועדון החברים. הפלטפורמה סייעה ללקוחות לחסוך כ-50 מיליון דולר במצטבר, לפי נתוני החברה. "המטרה היא להיות המקבילה של שופינג.קום, ולהציע ללקוח את המחיר הטוב ביותר - רק בעולם של השירותים", הוא אומר.