פרשת רשות המסים 2: נדחה ערר ואנונו על הארכת מעצרו

דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, חשוד בקבלת שוחד מנישומים ■ ביהמ"ש: "מדובר בפרשה מסועפת" ■ עורך דינו: "הוא נתון במעצר יותר מ-16 ימים"

בית המשפט המחוזי במחוז מרכז דחה היום (ג') את עררו של דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות באזור המרכז של רשות המסים, החשוד בקבלת שוחד מנישומים שביקשו לפתור בעיות מול הרשות, על החלטת בית משפט השלום בראשון-לציון להאריך את מעצרו ב-10 ימים נוספים.

"מקובלת עליי התרשמות בית משפט השלום כי מדובר בפרשה מסועפת בה נחקרים רבים אשר קיימו קשרים הדוקים עם ואנונו", קבעה השופטת עירית וינברג-נוטוביץ. זאת ועוד, הוסיפה השופטת, "במהלך החקירה נתגלו חשדות לביצוע עבירות נוספות שחייבו ביצוע פעולות חקירה נוספות שלא היו ידועות בתחילת הדרך".

קודם לכן ביקש בא-כוחו של ואנונו, עו"ד נתי שמחוני, מבית המשפט לשחרר את ואנונו מהמעצר. "אני מבקש לזעוק את זעקתו של מרשי", אמר שמחוני. "הגם שחזקת החפות עומדת לו, הוא נתון במעצר תקופה נכבדה - יותר מ-16 ימים - ואם תמוצה כל תקופת הימים שבית המשפט קמא קבע, העורר אמור לשהות במעצר בתנאי מעצר משך תקופה של 22 יום".

מנגד טענה נציגת התביעה, רב-פקד איילת בורנשטיין, כי פרשת השוחד שבגינה נעצר ואנונו היא "תקדימית מבחינת חומרתה בכל הנוגע לחשדות המיוחסים לדמות ציבורית בעמדה בכירה ביותר", והוסיפה כי למשטרה דרושות פעולות חקירה נוספות שבגינן צריך ואנונו להישאר במעצר.

בית המשפט קיבל, כאמור, את טענות התביעה והותיר את ואנונו במעצר.

כזכור, פרשת השוחד לכאורה ביחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות מרכז ברשות המסים, שכונתה "פרשת רשות המסים השנייה", התפוצצה לפני כשבועיים. בנוסף על ואנונו חקרה המשטרה באזהרה בקשר אליה, בין היתר, את מנכ"ל קדימה, משה שחורי, ואת נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר, ראובן שיף.