עלייה של מאות אחוזים במחיר הקרקע בקדימה-צורן

אמש התפרסמו תוצאות מכרזים של מינהל מקרקעי ישראל ביישוב קדימה-צורן ■ המכרז האחרון לבנייה רוויה שפורסם היישוב היה ב-2005 ■ בין הזוכות: רוטשטיין, גינדי החזקות ומגורי מודיעין

מינהל מקרקעי ישראל פרסם תוצאות של מכרזים במקומות שונים בארץ. כמו במכרזים האחרונים, גם מכרזים אלו מעידים על ביקוש רב באזור המרכז המתבטא מצד אחד בריבויי ההצעות ומצד שני במחירים הגבוהים. במסגרת המכרזים בולט יישוב אחד- קדימה צורן - בו נרשם ביקוש ער במיוחד וזאת בעקבות העובדה שכבר שנים לא פורסמו מכרזים במקום וכמובן בגלל מיקומו האטרקטיבי.

המכרז האחרון לבנייה רוויה שפורסם ביישוב היה במחצית 2005, סכום הזכייה בו עמד על 573 אלף שקל בלבד לבניית 4 יחידות דיור. מדובר במחיר המגלם שווי של כ-143 אלף שקל ליחידת קרקע לא כולל פיתוח. תוצאות המכרזים הנוכחיים מראות על עלייה של מאות אחוזים במחירי הקרקע ביישוב.

במסגרת המכרזים פרסם המינהל קרקע ל-312 יח"ד ביישוב. מדובר על מכרזים ל-264 יח"ד בבנייה רוויה ו-46 יח"ד צמודי קרקע בהיקף של כ-179 מיליון שקל.

בין הזוכות במכרזים, חברת רוטשטיין שזכתה בקרקע להקמת 64 יח"ד תמורת 31.2 מיליון שקל. המכרז עורר עניין רב בקרב יזמי הנדל"ן והוגשו בו 22 הצעות שונות. מחיר המינימום בו נקב המינהל במכרז זה עמד על כ-16 מיליון שקל בלבד. רוטשטיין תשלם כ-487 אלף שקל ליחידת קרקע לא כולל הוצאות פיתוח. בהתאם לתנאי המכרז, במידה והחברה תסיים את בניית הפרויקט ותאכלס לפחות 80% ממנו תוך 30 חודשים, תופחת התמורה למינהל בכ-15%.

רוטשטיין צופה הכנסות של כ- 100 מיליון שקל כולל מע"מ מהפרויקט. לדברי אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין "קדימה צורן הינו יישוב מתפתח באזור השרון שבשנים האחרונות הפעילות הנדל"נית הייתה רדומה יחסית למרות הביקוש הגבוה. אני מעריך שהפרויקט ימשוך רוכשים רבים מקרב דור ההמשך המעוניין להמשיך ולגור בקדימה צורן ורוכשים מיישובי הסביבה המעוניינים לגור באזור המרכז אך ליהנות מסביבה כפרית עם שירותים קהילתיים מפותחים ואיכות חיים".

בין החברות הנוספות שזכו במכרזים ביישוב ניתן למצוא את גינדי החזקות שזכו בקרקע להקמת 64 יחידות דיור כשהצעתם שעמדה על כ-28 מיליון שקל גברה על 19 הצעות אחרות. מחיר זה מגלם שווי קרקע ליח"ד של כ-437.5 אלף שקל לא כולל פיתוח. חברה נוספת היא מגורי מודיעין שזכתה בשני מתחמים עליהם תוכל לבנות 128 יחידות דיור סה"כ. בעבור מתחם אחד שילמה החברה כ-31.3 מיליון שקל, סכום המגלם שווי קרקע של כ-490 אלף שקל ליחידת דיור לא כולל פיתוח. בעבור המתחם השני שילמה מגורי מודיעין כ-32.1 מיליון שקל, סכום המגלם שווי קרקע של כ-502 אלף שקל ליחידת דיור לא כולל פיתוח.

גם למכרזים על צמודי הקרקע ביישוב הוגשו הצעות רבות. כך למשל, על שטח של כחצי דונם, עליו ניתן לבנות שתי יחידות דיור הוגשו 23 הצעות שונות. למרות שמחיר המינימום שהציב המינהל עמד על 673 אלף שקל עמד ממוצע ההצעות על 1.143 מיליון שקל. ההצעה הזוכה עמדה על 1.556 מיליון שקל - סכום המגלם מחיר של 778 לקרקע ליחידת דיור ללא הוצאות פיתוח.

דוגמא נוספת היא מכרז שיצא לשטח של 800 מ"ר עליו ניתן לבנות 3 יחידות דיור. למכרז זה הוגשו 29 הצעות שונות כאשר מחיר המינימום עמד על 1.01 מיליון שקל. ממוצע ההצעות במכרז עמד על כ-1.5 מיליון שקל והזוכים הציעו 2.4 מיליון שקל. סכום הזכייה מגלם שווי של 800 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור ללא הוצאות פיתוח.