עסקת דוניץ באשדוד משקפת זינוק של 45% במחירים

החברה תשלם למינהל כ-140 מיליון שקל ומתכננת לבנות מגדלים בני 30 קומות ■ מנכ"ל החברה: "מחירי הקרקעות במרכז הגיעו לשיא. אנחנו בוחנים גם כניסה לאשקלון"

מחירי הקרקעות הגבוהים גורמים לקבלנים רבים לחצות את גבולות אזור המרכז בו פעלו שנים רבות ולהתחיל ולבנות גם במקומות רחוקים יותר. כך למשל חברת האחים דוניץ, חברה שבנתה עד היום במעגל הקרוב של תל אביב, החליטה שזה הזמן לצאת החוצה מהגבולות המוכרים.

החברה זכתה במכרזים של מינהל מקרקעי ישראל לבניית 265 יחידות דיור בשלושה שטחים שונים הממוקמים בצד הדרומי של שדרות בגין בעיר אשדוד. על שלושת המגרשים יחד תשלם החברה כ-140 מיליון שקל לא כולל דמי פיתוח. סכום זה מגלם שווי קרקע ליחידת דיור של כ-530 אלף שקל.

מעניין לראות שגם באשדוד קפצו המחירים בתקופה האחרונה כאשר מכרז שהתפרסם בעיר לפני כשנה וחצי לבניית 144 יחידות דיור נסגר במחיר של כ-42 מיליון שקל כלומר כ-293 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מדובר בעלייה של כ-45%.

"עשרות שנים בנינו באזור תל אביב. במצב של היום חייבים לצאת החוצה כדי להתפתח" מסביר ניסים אחיעזרא את היציאה לפריפריה, "עד היום בנינו רק במעגל הראשון של תל אביב. יש לנו פרויקטים בגני תקווה, חולון, פתח תקווה, הוד השרון, נס ציונה, רחובות, ראשון לציון. נכון להיום מחירי הקרקע בכל האזורים הללו כבר מאוד גבוהים. אני חושב שמחירי הקרקעות במרכז הגיעו לשיא לפני שתוכניות הממשלה יתחילו להשפיע. התחרות על כל פיסת קרקע במרכז רק הולכת וגוברת".

עוד מוסיף ואומר אחיעזרא כי החברה בוחנת בימים אלו גם עסקאות דרומה משם באשקלון. החברה מתכננת לבנות במקום שני מגדלי מגורים בני 30 קומות ובניין אחד של 20 קומות.