בזק בינלאומי - המותג המושקע ביותר השבוע עם כ-2.1 מיליון שקל

הניסיון של החברות להשיג בידול בולט במיוחד בטבלת המותגים המושקעים של השבוע

נסו לדמיין לרגע אינטרנט מהיר. למעשה, אף אחד מ-5 החושים לא יוכל לעזור לנו בנושא: אין לזה צורה, לא שומעים את זה, אי-אפשר לגעת בזה, לא מריחים את זה, ובטח שאין לזה טעם.

עולה אם כן השאלה: איך יוצרים יתרון יחסי לסוג שירות שכזה, בסביבה תחרותית? תחרות על המחיר היא פתרון נפוץ, בנדלינג עם שירותים נוספים יכול גם לעזור, אבל בגדול כולם שווים.

בבזק בינלאומי, שמן הסתם מתמודדים עם הבעיה על בסיס יומי, הגו את הרשת הפרטית - או במילים אחרות Private NGN.

הרעיון פשוט ואפקטיבי: לקוחות בזק בינלאומי, שגולשים במהירויות גבוהות, יזכו לעשות זאת על רשת פרטית, כלומר לא רק מהיר אלא גם לא צפוף.

על מנת להבליט את הרעיון, יצרו באדלר-חומסקי&ורשבסקי עבור 014 את דמותו של ד"ר וובר, שתכליתו לשעמם את האינטרנט, ואף פתחו דומיין ייעודי לנושא.

הפתרון הקריאטיבי מעניין ומחדד את הצורך היומיומי של חברות בתחרות לייצר לעצמן את הערך המוסף שיעשה את ההבדל אצל לקוח הקצה.

היתרון של הוט

דוגמה נוספת לבידול העולה מטבלת 5 המותגים המושקעים, באה לידי ביטוי בפרסום של הוט. חברת הכבלים, שעד לפני כשנה התחרתה עם חברת הלוויין ראש בראש בשירותי טלוויזיה רב-ערוצית, הצליחה ליצור את הבידול שלה באדיבות הרגולציה.

הוט מציעה כבר זמן רב את הטריפל באמצעות באומן-בר-ריבנאי, ובכך יוצרת לעצמה בידול מול yes, ש"עדיין לכודה" בתחרות של האתמול שהיא התכנים בלבד.

הוט יכולה להציע פתרון תקשורת הוליסטי, ומשכילה לשלב את הטאלנטים שלה בפרסומות, על מנת להזכיר כי בסופו של יום מדובר גם בחברת תוכן, ואילו yes, שרגולטורית לא יכולה להציע טריפל, מסתפקת בפרסום לתוכן שעל המסך ולשירותים הנלווים.

רגע לפני הרכבת האווירית של פסח לחו"ל, חותמת אל-על את הטבלה. אל-על אמנם לא מציעה בידול מוצרי, אבל משתדלת להיות שונה מהמתחרים עם הפרזנטור הישראלי עומרי כספי, ועם המסר שכל-כך מדבר אל הישראלים "הכי בבית בעולם".

המותגים המושקעים

1. בזק בינלאומי - 2,100,239 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

2. הוט - 1,801,649 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

3. כלל ביטוח - 1,264,363 שקל - באמצעות דרורי-שלומי

4. yes - כ-1,162,163 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

5. אל-על - 939,297 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 11-17/3/2011.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.