סכסוך עבודה במחסני חשמל: מאיימים בעיצומים

הכרזת הסכסוך תאפשר להסתדרות לפתוח בצעדים ארגוניים בתוך כשבועיים - זמן קצר לפני חג הפסח בו נרשמת לרוב תנועה מוגברת של צרכנים ברשתות השיווק

ההסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני, מימשה אמש (ג') את האיום שלה והכריזה על סכסוך עבודה ברשת מחסני חשמל, השייכת לאלקטרה מוצרי צריכה - כך נודע ל"גלובס".

הכרזת הסכסוך תאפשר להסתדרות לפתוח בצעדים ארגוניים בתוך כשבועיים - זמן קצר לפני חג הפסח בו נרשמת לרוב תנועה מוגברת של צרכנים ברשתות השיווק. למרות ההכרזה, בחברת אלקטרה טרם דיווחו על כך לבורסה.

לפני מספר חודשים התאגדו עובדי מחסני חשמל בהסתדרות והקימו ועד פעולה, לאחר שיותר משליש מעובדי הרשת חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות.

בארגון קראו להנהלה להכיר בהתאגדות העובדים ולנהל עימם משא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי, אולם בחברת אלקטרה מוצרי צריכה טענו כי "ההתאגדות אינה חוקית", משום שאינה כוללת את כל עובדי אלקטרה מוצרי צריכה.

בחברה טענו כי מחסני החשמל היא בבחינת "מותג" בלבד בתוך הפעילות של אלקטרה, ואילו בהתסדרות סבורים כי הרשת היא בבחינת "יחידת מיקוח נפרדת" בתוך אלקטרה, כך שמספיק לאגד מעל שליש מעובדי הרשת בלבד בכדי להכיר בהתארגנות על-פי דין.

במקביל, בהסתדרות טענו כי בהנהלת החברה מתנכלים לראשי ההתארגנות, ואף הגישו תביעה חסרת תקדים בעניין לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בסך 3 מיליון שקל.

אלקטרה ביקשה למחוק על הסף את התביעה, בטענה כי ההסתדרות אינה צד בסכסוך קיבוצי, וכי כל ניסיונה להפעיל לחץ על החברה, אולם השופט אילן איטח סירב לבקשה וקבע: "דומה כי התמונה הלכאורית המצטיירת מהתמלילים שצורפו אינם מתיישבים, בלשון המעטה, עם טענות לפיהן יסודה של הבקשה בטענות-סרק".

בהסתדרות קוראים להנהלת אלקטרה להיכנס להידברות, כדי להימנע מהפעלת סכסוך העבודה בעוד כשבועיים.

את ההסתדרות מייצגים היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, יחד עם עו"ד אמיר בשה. את אלקטרה מוצרי צריכה, שבניהול יקי ודמני, מייצג משרד עורכי הדין אריאל שמר ושות'.