נתניהו על תחקיר ערוץ 10: מטווחים את אשתי בצורה איומה

ראש הממשלה עונה לשאלות הגולשים: "יש פה מסע מאורגן ומתוזמר של הכפשה. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי. אלה סיפורים מופרכים מוגזמים הנגועים בצביעות"

זה התחיל בבית הלבן, המשיך לדאונינג 10, והערב (ד') זה קורה ברחוב בלפור בירושלים - ובשידור חי בערוץ 2 וגם בחדשות 2 באינטרנט. במשדר ראשון מסוגו, הערב מ-19:30, עונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאלות הגולשים, כחלק מפרויקט ה-"World View" של YouTube.

המשדר נפתח עם שאלתו של איציק מנתניה, על קריסתו של מעמד הביניים בישראל. "איציק, אני חייב להגיד שאני מבין את המצוקה שלו כי כל המדיניות הכלכלית שלי נועדה להרים את רמת החיים של המעמד הבינוני. גם לעזור לחלשים. עשיתי את זה כשר אוצר ואני עושה את זה גם היום", השיב נתניהו. "קודם כל הורדנו מסים ואנחנו ממשיכים להוריד כדי שיהיה לך יותר כסף בכיס". דבר שני, הוא על מה אתה מוציא אותו. אנחנו רוצים תחרות במשק. על הסלולרי, לפתוח את שוק הקרקעות ולתת את השירותים המוזלים - הפתחנו את התחבורה הציבורים ב-10%. נתנו רפואת שיניים חינם עד גיל 8. הפחתת מסים, תחרות במתן שירותים לסקטור הפרטי ועוד".

נתניהו התייחס למצוקת הדיור: "צריך לעשות מלחמת חורמה בבירוקרטיה של הדיור. אנשים חיים עם ההורים שלהם ועוד מעט עם הסבים שלהם. המדינה קטנה ועושים אותה עוד יותר קטנה. אני נלחם בבירקוטריה ואני רוצה אוטוסטראדה שחותכת דרך הבירוקרטיה של התכנון. לוקח שבע שנים לתכנן דירה בישראל. הדבר השני, אני מבין שהצמיחה חייבת לחלחל לכל בית בישראל. בסך הכל אם את מסתכלת על העולם אנחנו לא ספרד או פורטוגל או יוון. הממשלה בראשותי מקבלת ב-OECD את הציון הטוב ביותר בממשלה.

שי וגולשים רבים אחרים התייחסו למחירי הדלק: "מדוע הממשלה מרשה לעצמה לבזבז כל כך הרבה כסף בעוד שהאזרח הקטן סובל ומבזבז אלפי שקלים רק על דלק?".

"אני לא שולט במחירי הדלק, יש מצד אחד כלכלות כמו סין ששמתאוששות מהמשבר מצד שני המזרח התיכון מקטין את אספקת הדלק. אין לי יכולת וגם לא לאובמה לקבוע את מחירי הדלק. אני כן חשבתי בגלל מה ששי אומר שהמסוי על הדלק שהוספנו - צריך להוריד אותו והורדנו. זה היה לא קל אבל עשינו את זה". "הממשלה היא אחראית, היא שומרת על מסגרת תקציב, אנחנו סוללים רכבות, מסילות ברזל כדי שתהיה תחבורה ציבורית וגם כבישים" תשובת נתניהו.

נתניהו נשאל גם על תחקיר "המקור" ששודר בערוץ 10, הפרשה שזכתה לכינוי "ביביטורס".

על כך השיב ראש הממשלה: "אני יכול סוף-סוף להציג כמה עובדות. יש פה מסע מאורגן ומתוזמר של הכפשה זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי. סיפורים מופרכים מוגזמים נגועים בצביעות. יש אנשים שלא אוהבים את זה שאני ראש הממשלה והם מנסים בדרכם שלהם לשנות את זה".

"הרבה דברים לא נכונים והדבר העיקרי הוא שזה נגוע בצביעות. בכל שנה יש מאות נסיעות של חברי כנסת, של שרים, של סגני שרים, של ראשי ממשלה לשעבר, של נשיאים במשך תקופת התחקיר במרכאות".

"יש סטנדרט מסוים לאיך נוסעים. גם זו צביעות. הסטנדרט של ראשי ממשלה, נשיאים לשעבר בישראל הוא לא שונה ממה שקורה אצל קלינטון או ראש ממשלה כמו טוני בלייר. הסטנדרט הוא לא מיוחד. יש פה צביעות נוראית. כל הנסיעות האלה אנשים לא טסו בצ'רטר הם לא נוסעים באוטובוסים ולא באכסניות נוער. כולל הצטרפות הרעייה - זה הסטנדרט. יש כאן צביעות בלתי רגילה וניסיון לפגוע בי. האמת תצא לאור. הדבר הכי נורא, שכדי לפגוע בי הם מטווחים ישר את אשתי בצורה איומה ולא הוגנת. כל התרעלה הזאת יוצאת. כמה עיתונאים כי הם באמת לא אוהבים אותי. על הכביסה - זה קשקוש".

"הדבר הכי נורא, זה שהיא מקבלת את כל התרעלה. בשעה שכל התרעלה הזאת יוצאת - אשתי, הרעייה שלי, שרה - היא פסיכולוגית לילדים והולכת לבתי ספר של ילדים נזקקים. האמהות אוהבות אותה וגם הילדים והיא והחברות והקולגות שלך לעבודה אומרים לה שרהל'ה, מה הם עושים לך, איך הם משחירים אותך. חבר'ה זה לא יעזור לכם - זה רשעות, זה צביעות - אני אשאר כאן עוד שנים רבות".