שיאכלו פיש אנד צ'יפס

מי שאוהב את גורדון רמזי יתמוגג, ומי שלא סובל אותו יזפזפ

"אליפות המסעדות של גורדון רמזי", יום ד' 21:30, ערוץ האוכל

גורדון רמזי הוא איש שכולנו צריכים להעריץ: אם לא בגלל אופיו או טיב האוכל שהוא מייצר, לפחות בשל היכולת שלו לדחוף את עצמו לאור הזרקורים באופן שסייע לו להפוך משף טוב, אבל לא מצוין, לאחד האייקונים הגדולים של המטבח העולמי.

איך זה קורה? ובכן האנגלים, אומה מאותגרת כל-כך מבחינה קולינרית, מנהלים יחסי אהבה-שנאה עם כל מה שיש לו טעם - עד שהם בטירוף מול כל תופעה קולינרית שבמקומות אחרים הייתה מתקבלת במשיכת כתף.

בריאליטי הזה מארח רמזי 16 מסעדות מרחבי אנגליה, שכל אחת מהן (אחרי ששרדה מתקפה פיקטיבית של סועדים, וכן ביקורות חמורות במיוחד של אורח דעתן) מקבלת תקציב לקניות ומעמידה ארוחה שהסועדים בה משלמים תמורתה רק אם הרגישו שקיבלו תמורה לאותו התשלום. אחר כך נלקחות המנצחות לאחת המסעדות של רמזי (למקרה שהחמצתם את השם) כדי להתמודד בגמר הגדול.

מי שאוהב את רמזי יתמוגג, מי שלא סובל אותו יזפזפ, מי שאדיש (למרות שקצת קשה) אך אוהב ריאליטי-בישול, יאהב כנראה גם את זה. אשר לי, אני סבור שהאנגלים צריכים לבחור את הקרבות שלהם בקפידה יתרה: במקום לנסות להוכיח שהם מסוגלים לבשל - שימשיכו להגיש בירה פושרת ופיש אנד צ'יפס שמנוני, ככה אנחנו אוהבים אותם.