האם תיסלל הדרך לבניית 30 אלף יח"ד ב"גוש הגדול"?

מנהלי "הגוש הגדול" בצפון ת"א הגישו שתי בקשות לביהמ"ש: להורות למדינה להודיע מהו המועד האחרון לפינוי שדה-דב - ולאשר למנהלים לקדם תכנון 25-30 אלף יח"ד חדשות במתחם

5 המנהלים הממונים מטעם בית המשפט לניהול שטח "הגוש הגדול" בצפון תל-אביב, המייצגים אלפי בעלי קרקע בשטח זה, פנו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשתי בקשות: האחת - להורות למדינה להודיע לבית המשפט מהו המועד האחרון לפינוי שדה-דב ומה עשתה המדינה על מנת לעמוד בהתחייבותה למיקסום זכויות הבנייה בשטח "הגוש הגדול"; השנייה - לאשר למנהלים לקדם את תכנון מתחם "הגוש הגדול", בו ניתן להקים 25-30 אלף יח"ד חדשות.

המנהלים מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול הם: עורכי הדין רחל זכאי, משה ליפקה, אליהו מינקוביץ, גלית רוזובסקי, וד"ר ומיכאל שפטלר.

נזכיר כי בהסכם שנחתם בין המדינה למנהלי "הגוש הגדול" בשנת 2007, אשר קיבל תוקף בבית המשפט, התחייבה המדינה "לפעול החל מהיום הראשון שההסכם נכתב" לפינוי שדה-דב ולמיקסום זכויות הבנייה בשטח "הגוש הגדול", ובכל מקרה לדאוג לפינוי שדה-דב "תוך זמן סביר".

בתמורה הסכימו אלפי בעלי הקרקע ב"גוש הגדול" לוותר על 50% מזכויות הבנייה לטובת המדינה וכן לוותר על דמי שימוש המגיעים להם מהמדינה על השימוש בקרקעותיהם כל השנים.

סגנית נשיא בית משפט המחוזי, השופטת מיכל רובינשטיין, הורתה למדינה להשיב על נושאים אלה עד ה-8 במאי (יום א' הקרוב).

מנהלי "הגוש הגדול" מאמינים כי עם גמר הדיונים בבקשותיהם בבית המשפט, כבר בזמן הקרוב, תיסלל סוף-סוף הדרך לבנייתן של 25-30 אלף יח"ד בצפון תל-אביב, דבר שיביא גם לשינוי מהותי ולהקלה על הביקוש והמחסור העצומים של דירות בתל-אביב ובאזור המרכז, ואף ימתן את מחיריהן.