לראשונה זה שנים: בית המשפט הוריד דמי מזונות בכשליש

בית המשפט לענייני משפחה בכפר-סבא הפחית את דמי המזונות של גבר גרוש מ-1,250 שקל בחודש ל-800 שקל - זאת בשל יכולת ההשתכרות הנמוכה שלו

לראשונה זה שנים הפחית בית משפט בישראל את דמי המזונות בכשליש, תוך שהוא מתחשב ביכולת ההשתכרות של הגבר. הפסיקה בדיני משפחה אימצה לפני שנים סכום מינימום של 1,250 שקל לתשלום דמי מזונות (הלכת בן-עמי), אולם לאחרונה קבע בית המשפט לענייני משפחה בכפר-סבא סכום מזונות נמוך יותר - 800 שקל לילד.

התקדים נקבע לאחרונה בהחלטתו של השופט צבי ויצמן להעמיד סכום מזונות קטין על 800 שקל בלבד, ובסך-הכול 2,400 שקל דמי מזונות שישולמו על-ידי האב עבור 3 ילדיו. הסיבה היא כאמור יכולת ההשתכרות של האב, שמרוויח 5,500 שקל בחודש בלבד.

החלטת השופט ניתנה בתיק של בני-זוג ממוצא אתיופי שהתגרשו ולהם 3 ילדים, כאשר לגבר יש ילד נוסף מאישה אחרת אשר גם עבורו הוא משלם מזונות.

עו"ד הרב צוריאל בובליל, מומחה לדיני משפחה, טען כי אל לו לבית המשפט להיות כבול בתפיסת הפסיקה הרווחת ולפסוק דמי מזונות בסכום המקובל של 1,250 שקל, מבלי לבדוק את היכולת הכלכלית המשותפת של ההורים ואת מצבו הכלכלי של האב.

השופט קיבל את טענתו וציין כי "אין מנוס מקביעת חיוב מזונות נמוך יחסית, וזאת על מנת שהצדדים יוכלו להוסיף ולהתכלכל באופן מכובד".

השופט קיבל את טענות עו"ד בובליל כי בקביעת דמי המזונות יש להתחשב גם בדמי מדור וחינוך המשולמים לאישה דרך ביטוח לאומי, באופן כזה שיפחית את תשלומי הגבר, כדי לקבוע שוויוניות בין הגבר לאישה בהוצאות אלה.