קרן אוריגו ביטלה הלוואה של 100 מיליון שקל לערוץ 10

עפ"י ההערכות, ההלוואה של קרן אוריגו לערוץ 10 נפלה בשל ביטחונות שהיו אמורים להיות סמוכים על הכנסות מפעילת צינור גז במצרים בבעלות יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ

עסקת ההלוואה של קרן אוריגו לערוץ 10 יורדת מהפרק. גורמים בסביבות הקרן אומרים כי זאת לאור העובדה שאוריגו והמוסדיים החליטו שלא לקדמה, על-פי ההערכות, בשל סוגיית הביטחונות שהיו אמורים להיות ברובם סמוכים על הכנסות EMG מפעילת צינור הגז במצרים, של יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ.

עם זאת, גורמים מקרב בעלי המניות של הערוץ הביעו תקווה כי לא מדובר בסוף פסוק. גורם מקורב לבעלי המניות אומר כי ריבית ההלוואה של אוריגו גבוהה, ונבחנת אפשרות של הלוואות אחרות.

הסדקים בעסקה, עליה דווח לראשונה ב"גלובס", החלו לאור הפסקת העברת הגז לישראל פעמיים במהלך החודשים האחרונים.

במהלך השנה שעברה קיים ערוץ 10 במשך מספר חודשים מגעים עם קרן המנוף אוריגו לקבלת הלוואה בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל. ההלוואה הייתה צפויה לשמש לטובת תזרים המזומנים וצמיחתו של הערוץ המסחרי.

בעל השליטה בערוץ 10 הוא יוסי מימן, שמחזיק ב-51% ממניות החברה. מחזיקי מניות נוספים הם רון לאודר (25%) ורופרט מרדוק (4%). בעל המניות הרביעי בערוץ, ארנון מילצ'ן (20%), הביע באחרונה רצון מחודש להישאר בערוץ.

בשנתיים האחרונות הצליח מנכ"ל ישראל 10, יוסי ורשבסקי, לייצב את מצבו של הערוץ ולהקטין משמעותית את הפסדיו. בשנת 2009, כך על-פי הערכות, עמדו הפסדי הערוץ על כ-50 מיליון שקל, כשאת שנת 2010 הוא יסיים עם הפסד נמוך יותר.

ואולם, ההחלטה של הקרן בעייתית מאוד באשר להתנהלותו של הערוץ ולתוכניותיו העתידיות. בימים אלה החל הערוץ לראשונה זה שנים להעמיד לוח שידורים תחרותי על פני 7 ימים בשבוע מול ערוץ 2 המתחרה, והוא אף יבקש להילחם בקשת בזירת סוף השבוע. מהלך כזה של הקרן עשוי להביא לשיקול-דעת מחודש בערוץ, אולם שם מתחייבים שלא לפגוע במסך.

אוריגו, שבתחילה נקראה סנונית, החלה לפעול לקראת סוף מאי 2009, והיא מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-1.25 מיליארד שקל, מהם כ-300 מיליון שקל מכספי המדינה.

כפי שפורסם ב"גלובס", אוריגו העמידה לערוץ 10 הלוואת ביניים של 30 מיליון שקל, אשר תוחזר על-פי התנאים המקוריים. עם זאת, לאור טבעה של הלוואת הביניים היא ניתנה לזמן קצר יחסית.

בעלי המניות של ערוץ 10 מסרו כי "נושא המימון לערוץ נמצא בדיונים אצל בעלי המניות, ולרשותם עומדות מספר אפשרויות ובכללן אפשרות אוריגו. בעלי המניות יקבלו את ההחלטה שתשרת את ערוץ 10 בצורה הטובה ביותר".

מקרן אוריגו נמסר בתגובה כי "חרף התפתחויות שונות, קרן אוריגו וערוץ 10 עדיין מנהלים מגעים לגבי מתן האשראי".